Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nagyot esett márciusban a járműipari termelés
2024.05.08 15:18A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának
2024.05.08 13:32UWB kommunikációval és gyorskapukkal folytatódott a második nap
2024.05.08 12:18Akkuipari fejlesztésekről tárgyal a kormány és a Nio
2024.05.08 10:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Belement a visszahívásba a Tesla
A Tesla beleegyezett 134.951 darab Egyesült Államokban regisztrált Model S és Model X visszahívásába, mivel azok médiavezérlő egysége meghibásodhat, balesetveszélyes szituációkat teremtve. Nem kizárt, hogy később Európában is visszahívási akció indul.
Az amerikai Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) még január 13-án kérte a Teslát a 2012-2018 között készült Model S-ek és 2016-2018 közötti modellévű Model X SUV-k visszahívására. A járművek médiavezérlő egysége túl alacsony kapacitású memóriával rendelkezik, ami mindössze néhány év alatt megtelik, különböző hibákhoz, például az érintőképernyős funkciók elérhetetlenné válásához, illetve az Autopilot figyelmeztetéseinek és hangjelzéseinek elmaradásához vezetve.
Az NHTSA január 27-ei határidőt adott a Teslának, mely ezen a napon bele is egyezett a visszahívás lebonyolításába.
A közlekedési hatóság 2020 júniusában indított vizsgálatot a vezérlők ügyében. Számos olyan panasz is érkezett hozzá, amik szerint a Tesla a garancia lejárta után csak díj ellenében cseréli ki a meghibásodott alkatrészt. A Tesla közölte, hogy a visszahívás mellett kártérítést fizet azon ügyfeleinek, akik a cserét a garancia lejártát követően végeztették el.
Az NHTSA eredetileg 158 ezer jármű visszahívását kérte, a Tesla azonban nem találta indokoltnak a csere elvégzését azokon, melyek 2018 márciusa után új processzorral készültek – jelenti a Reuters.
Európában még függőben a dolog
A meghibásodásnak európai vonatkozása is van, mintegy ezer, hibás vezérlővel szerelt Tesla ugyanis itt talált gazdára. Sajtóinformációk szerint a német szövetségi gépjármű nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) már vizsgálatot indított az ügyben. Amennyiben a szervezet visszahívás mellett dönt, példáját más európai országokban is követhetik.