Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Beáll a Tungsram a kkv-k mögé
Kutatási és fejlesztési projektekre kiterjedő együttműködési megállapodást írt alá a Tungsram Csoport az állami tulajdonú Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft.-vel Budapesten.
A megállapodás aláírásán a Tungsram elnök-vezérigazgatója, Jörg Bauer kijelentette, hogy a vállalat nemzetközi érdekeltségű cégként segítheti a magyar kisvállalkozások külföldi terjeszkedését, továbbá közvetítői szerepet vállalhat a kutatói és a gazdasági élet szereplői között. Hozzátette, hogy sok országban a Tungsramot ma is hanyományosan megbízható magyar márkának tekintik.
Grasselli Norbert, a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a megállapodástól azt reméli, hogy új együttműködések jöhetnek létre többek között az agrárium és az intelligens technológiák területén. Várakozása szerint a vállalati kapcsolatok bővüléséből külföldön is piacképes termékek születhetnek. Ezek fejlesztését az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz (ITM) tartozó társaság segíti, a piacra juttatás ugyanakkor a vállalatok feladata.
Kapcsolat kell a kis- és nagy cégek között
Szigeti Ádám, az ITM innovációért felelős helyettes államtitkára a magyar cégek versenyképességének erősítését sürgette. Kifejtette, hogy a Tungsram integrátorként, piaci körülmények között biztosíthatja a részvételt a kutatásokban és innovatív fejlesztésekben a belföldi kis- és közepes vállalkozások számára.
Az együttműködést azzal indokolta, hogy a jelentős kutatási és fejlesztési tevékenységet vállaló nagy cégek nem kapcsolódnak eléggé a kisebbekhez és a magyar innovációs ökoszisztémához. A magyar gazdaság versenyképességi fejlesztése nem késhet, ha az ár- és minőségversenyben nem akar lemaradni – hangsúlyozta.
Magyar márka a világpiacon
A 123 éves, magyarországi központú és alapítású Tungsramot a rendszerváltáskor, 1989-ben az amerikai General Electric (GE) vásárolta fel. A GE Lighting csaknem 30 évvel később eladta európai, közel-keleti és törökországi fényforrás-üzletágát, valamint az autólámpa-ágazatot, így tavaly áprilisban, a Tungsram Csoport létrejöttével a magyar márkanév ismét megjelenhetett a világpiacon. A budapesti központú cég Nagykanizsán, Hajdúböszörményben, Zalaegerszegen és Kisvárdán is működtet üzemeket, másfélezer beszállítójának több mint a harmada magyar vállalkozás. A Tungsram több mint 4 ezer embert foglalkoztat, 100 országban van jelen, és csaknem két tucatnyi leányvállalatot működtet világszerte.