Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az Airbus szerint a következő két évtizedben 39 ezer repülőgépre lesz igény
Frissítette kilátásait az Airbus, 2038-ig a repülőgépgyártó összesen 39 ezer új repülőgépre lát igényt, a szolgálatban lévő flotta a mai több mint kétszerese lehet.
Az európai repülőgépgyártó átlagos 4,3 százalékos éves forgalombővüléssel kalkulál, ez alapján a mintegy 23 ezer gépet számláló mai aktív flotta 48 ezerre bővül – írta az airportal.hu. Ebből a mennyiségből 39 ezer teljesen új beszerzés, 8700 pedig ma is meglévő gép lesz.
Több mint félmillió pilóta is kell
Mindehhez szakembergárda is szükséges, becslések szerint 550 ezer új pilótára és 640 ezer műszaki dolgozót kell a légiközlekedési iparágnak felvennie.
Átalakulás a diszkont légitársaság miatt
A Flightglobal elemézésében mutatott rá arra, hogy a 210-üléses szegmens népszerűsége lassan megközelíti a hagyományosan legerősebb, 175-székes kategóriát: előbbi típusokból 10 ezer, utóbbiakból 11,3 ezer új gép kerülhet forgalomba 2038-ig – számolt be az airportal.hu.
Bob Lange a társaság egyik alelnöke ezt azzal magyarázta, hogy az eltolódás főként a diszkont légitársaságok miatt alakult ki, ezek a cégek ugyanis egyre nagyobb befogadóképességű, tehát sűrűbben székezett, csak turista osztályú gépek vételében érdekeltek.
Nyitókép: Airbus