Gyártók Autós világháború készül Európában

Autós világháború készül Európában

autopro.hu | 2015.06.09 07:04

Autós világháború készül Európában

A japánok ott támadják a németeket, ahol a legnagyobbat szólhatnak a csodafegyverek: indul a csata a prémium és SUV részpiacokért.

BMW, Audi, Mercedes-Benz – szinte már unalmas a trió egyeduralma, legfeljebb annak szokott hírértéke lenni, ha helyet cserélnek a dobogón a riválisok. Úgy tűnik, megunták a felkelő nap országának gyártói a monotóniát, és össztüzet indítanak a germánok ellen. A Lexus és az Infiniti menedzsmentje nem tagadja, hogy egyértelműen az ismert német modellek ellen küldenek harcosokat a pályára: az Infiniti Q30 a BMW 1-es sorozatot veszi célkeresztbe, a QX30 kompakt crossover – amelynek előhírnökét tanulmányként már láthatta a nagyközönség márciusban Genfben – az Audi Q3 megszorongatását kapja feladatul. A Lexus LF-SA az Audi A1 és a Mini helyére furakodna be az eladási statisztikákban.

Utóbbi kisautó egyébként francia tervezőirodában nyerte el arculatát, a Toyota nizzai bázisán főzték a receptet. „Okos, szofisztikált” jármű megalkotása volt a cél a Lexus márka számára, amely egyéniségével és progresszivitásával próbál vásárlókat hódítani, legalábbis Laurent Bouzige vezető dizájner megfogalmazása szerint. Az LF-SA 2018-ban érkezhet, és kizárólag hibrid hajtással kerül piacra.

Félelmetes lenne a Lexus LF-SA? Egy másik névvel talán...

– A Lexus feladata, hogy a német hármasfogat ellenében határozza meg magát. Természetesen több aspektus is felmerül ennek kapcsán, például a hajtáslánc, az új technológiák alkalmazása, ám az arculatot érezzük a legfontosabbnak. Eredetiség, egyéniség – nyilatkozta az Automotive News Europe számára Tokuo Fukuichi, a Toyota és Lexus márkák dizájn divíziójának globális vezetője.

A Nissan prémium márkájaként ismert Infiniti ugyancsak a külcsínt érzi a leghatékonyabb fegyvernek az eszköztárban. A QX30 főleg a fiatalokat igyekszik lehengerelni, ezzel a modellel lép be a márka a gyorsan növekvő kompakt crossover kalandvilágba. Célzásaik szerint az Audi Q3 mellett a Mercedes GLA és a BMW X1 értékesítői is kezdhetnek izgulni.

Az Infiniti Q30 és QX30 ráadásul itt, Európában készül majd, a Nissan angliai gyárában, Sunderlandben, együttesen évente 60 ezer példányban. Alfonso Albaisa, a márkához nemrég igazolt dizájnigazgató a briteknek is odaszúrt, helyet készítve az övéinek. – Kedvelem a Jaguar és Aston Martin modelleket, ám ezek inkább hagyományőrző autók, noha korszerű, csodálatos járművekről van szó. Mi másként gondolkodunk: fogjuk a való világot, jól összerázzuk, akár a feje tetejére is fordítjuk – merészkedett az Infiniti kreatív elméje.

Európai szíveket hódítana a QX30 - ez itt még csak az alapjául szolgáló tanulmány

Fura csavar is került a harcos történetbe, ugyanis a két jövendő Infiniti modell ugyanarra a Daimler platformra épül, mint az A-osztály tagjai, a kecskeméti CLA vagy a GLA. – Aggodalomra semmi ok. A platformot illetően 80 százalékban azonos az érintett járművek felépítése, ám a maradék 20 százalékkal csodákra vagyunk képesek – lelkendezett tovább Alfonso Albaisa, aki azt is elárulta, olyanok a gyártó világszerte szétszórtan – Kínában, Amerikában, Japánban, Londonban – alkotó tervezői, mint a vadlovak, amelyek magukkal ragadják az egész vállalatot.

A hangzatos csatakiáltások után hamarosan kiderül, mennyire reális a német prémium márkáknak berezelniük: a Q30 2015 végén, a QX30 2016 tavaszán kezd bele a piachódításba. Aztán pedig – döntsön a nép!

Kiemelt Partnereink