Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Tesla napelemes részlege lesz felelős a Supercharger-hálózatért
2024.05.21 06:16A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Autopro-teszt: ilyen a jól felszerelt esztergomi modell
Három fokozatban állítható távolságtartó tempomat, tolatókamera és tolatóradar, érintőképernyős kijelző navigációval, négy üzemmódban használható AllGrip összkerékhajtás és kulcs nélküli nyomógombos indítórendszer is volt a tesztelt Suzuki SX4 S-Cross 1,4 GLX modellben.
Az 1373 köbcentiméteres BoosterJet benzinmotorral szerelt, Esztergomban gyártott autó 7 litert fogyasztott átlagosan a nagyrészt országúton és autópályán vezető tesztúton. A 140 lóerős (103 kilowatt) motor 5500-as fordulatszámnál adja le a maximális teljesítményt, a 220 newtonméteres legnagyobb nyomaték az 1500 és 4000 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Kilencvenes országúti tempónál 2000-et, autópályán 130 kilométer/órás sebességnél hatodikban 3000-et forgott a főtengely.
Nagyobb mint a Vitara
Az autó 13 centiméterrel hosszabb, mint a Vitara, 4,3 méteres. A szélessége 1,78 méter, a magassága 1,58 méter, a tengelytáv 2,6 méter. A plusz hely a hátsó utasoknál és a csomagtérben jelentkezik. Előbbinél a lábtér észrevehetően nagyobb, míg utóbbi 440 literes alaphelyzetben. Az ülések ledöntésével 1269 literig bővíthető a pakolóhely mérete. Az 1215 kilogrammos saját tömegű és 1730 kilogrammos össztömegű autó elöl MacPherson rugóstagot kapott tekercsrugóval, míg hátul torziós futóművel tekercsrugóval.
Adaptív tempomat
Három fokozatban állítható a távolságtartó, adaptív tempomat. A sebességtartó automatika tartja a vezető által beállított tempót. A sebességkorlátozó megakadályozza a kiválasztott sebességhatár átlépését. a radaros vészfékasszisztens radarérzékelőivel méri fel a Suzuki előtt haladó jármű távolságát. A vezető által beállított hosszú, közepes vagy rövid követési távolságnak megfelelően a rendszer automatikusan szabályozza a sebességet.
AllGrip összkerékhajtás
A Suzuki továbbfejlesztette összkerékhajtási technológiáját, a rendszer összehangoltan működik a többi futómű-technológiával. A középkonzolon elhelyezett, egyszerűen kezelhető nyomó- és forgókapcsolóval négyféle (auto, sport, snow, lock) üzemmódban használható a 4WD rendszer. A hétköznapokra az Auto mód való, a Sport verzió több nyomatékot ad a hátsó kerekekre. A Snow verzió a havas, poros és csúszós utakon biztosít nagyobb tapadást. A lock üzemmód több nyomatékot továbbít a hátsó kerekekre, és a feladathoz optimalizálja az ESP és egyéb technológiák működését. A Suzuki szerint a Lock mód kiszabadítja az autót a hó, a sár vagy homok fogságából. 60 kilométer/órás sebességnél átkapcsol Snow üzemmódba.
Kulcs a zsebben
A kulcs nélküli nyomógombos indítórendszer hasznos, ha a táska mélyén van a kocsikulcs. Az ajtók nyitásához és zárásához elég, ha a sofőr az SX4 S-Cross távirányítóját magánál tartja, a motort pedig egyszerűen egy gomb megnyomásával indíthatja be. Egy nyomógombbal lehet bezárni az ajtót és a csomagtérajtót is, ha a zsebünkben van a kulcs.
A parkolást nagyban megkönnyíti a tolatókamera és tolatóradar. Az üléspozíció kényelmes, USB-csatlakozó a könyöktámasz alatti nagyobb rekeszben van. Amúgy elöl két pohártartó is helyet kapott. Hideg téli napokon nincs jobb az ülésfűtésnél.