Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Átszervezi kínai működését a VW
A Volkswagen átszervezi kínai gyártását. Ezzel kapcsolatban egyelőre csak kevés konkrét információ áll rendelkezésre, de az antingi üzem átszervezése, és egyik részlegének teljes áthelyezése már tényként kezelhető.
A Volkswagen tervezett szerkezetátalakítása az alkatrész-, és a járműgyártást is érinti Kínában, részletek azonban alig ismertek ezzel kapcsolatban. A terveket megszellőztető német sajtó szerint azonban biztos, hogy a SAIC Volkswagen fő antingi üzeme, amely jelenleg négy részből áll, a jövőben csak három részre épül majd.
A Volkswagen azután fedte fel a terveket, hogy a kínai közösségi portálokon megjelent bejegyzések a gyár bezárásáról spekuláltak. Továbbra sem világos, hogy hová helyezik át a belső égésű motorok gyártását Antingból. A Volkswagen csak annyit közölt, hogy „a költözés nem érinti az egyes modellek gyártási kapacitását”, és hogy „az áthelyezés megerősíti az e-mobilitásra való átállás felgyorsítására irányuló erőfeszítéseket”. Vagyis a gyárat nem zárják be, de átszervezik annak működését.
Lépni kellett
A Volkswagen jelenleg veszít piaci részesedéséből Kínában. 2022-ben a német gyártó mindössze 3,18 millió járművet adott el az országban. A Handelsblatt szerint a VW kínai gyárai messze nem működnek teljes kapacitással a koronavírus-járvány óta.
Néhány hete bejelentettek egy új, az elektromos autók fejlesztésévek foglalkozó központot a kínai Hefeiben, hogy gyorsabban és a kínai vásárlók igényeinek megfelelően fejlesszenek ki új elektromos autókat az országban. A létesítménybe körülbelül egymilliárd eurót fektet a VW – írja az electrive.com.
A Volkswagen Csoport jelenleg három kínai üzemben gyárt MEB platformon alapuló elektromos autókat: Antingban (SAIC-VW), Foshanban (FAW-VW) és 2022 óta Anhuiban is (korábban JAC-VW). Ez utóbbi különbözik az Antingtól és a Foshantól: a wolfsburgi székhelyű vállalat 2020-ban átvette a JAC-Volkswagen vegyesvállalat többségét, és átkeresztelte Volkswagen Anhui-ra – a VW így ellenőrzi az üzemet, ellentétben a SAIC-cal és a FAW-val kötött partnerségekkel.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!