Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nagyot esett márciusban a járműipari termelés
2024.05.08 15:18A Jaguar kulcsszerepet szán a budapesti fejlesztőközpontjának
2024.05.08 13:32UWB kommunikációval és gyorskapukkal folytatódott a második nap
2024.05.08 12:18Akkuipari fejlesztésekről tárgyal a kormány és a Nio
2024.05.08 10:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Alvó sofőrrel száguldott egy Tesla Model S
Már egész sok ideje nem hallottunk olyan esetről, mikor azon kaptak valakit, hogy elaludt a Teslája volánja mögött, a kanadai rendőrség azonban a nyáron elcsípett egy autóst, aki veszélyesen túlértékelte járműve önvezetési képességeit.
Az incidensre az Alberta állambeli Ponoka városának közelében, egy autóúton került sor, még júliusban. A rendőrök egyszer csak egy óránkénti 140 kilométeres sebességgel száguldó Tesla Model S-re figyeltek fel.
A Teslához felzárkózott rendőrök senkit sem láttak az első üléseken ülni, amiből arra következtettek, hogy az autóban utazók a hátrahajtott üléseken aludtak. Ahogy pedig a forgalom utat engedett a szirénázó rendőrautónak, a Tesla automatikusan tovább gyorsított 150 kilométer/órára.
Alberta autóútjain a sebességkorlátozás jellemzően 100-110 kilométer/óra – legalábbis azok számára, akik ébren vannak, hogy képesek is legyenek azt betartani.
Darrin Turnbull őrmester a CBC Newsnak nyilatkozva döbbenetének adott hangot. Mint elmondta, több mint 23 évnyi, javarészt közlekedési rendőrként eltöltött szolgálata alatt soha nem látott még hasonlót. Hozzátette, hogy úgy gondolják a Teslát az eset idején az Autopilot irányította.
A 20 éves, brit kolumbiai lakost gyorshajtással és közúti veszélyeztetéssel vádolták meg. Vezetői engedélyét felfüggesztették 24 órára, a bírósági tárgyalást pedig decemberre tűzték ki.
Visszatérő probléma, néha halálos következményekkel
Az Autopilot pontos önvezetési képességeivel sokan egészen a mai napig nincsenek tisztában. Használata közben már több halálos baleset is történt, a problémát pedig tetézi, hogy például már a Consumer Reports fogyasztóvédelmi szervezet és az Autoblog autós híroldal saját tesztjei során is fedeztek fel jelentős hiányosságokat a rendszerben.
A Tesla következetes módon azt kommunikálja, hogy a rendszer folyamatos felügyeletet igényel, amire az albertai eset után a kanadai rendőrség is felhívta a figyelmet sajtóközleményében.