Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Áll a legnagyobb európai BMW-gyár egy baleset miatt
Minimum egy napra leállt a termelés a BMW legnagyobb európai üzemében, Dingolfingben július 18-án. A kényszerleállás oka egy felsővezeték-szakadás, ami miatt a vasúti közlekedés akadozik a gyár környékén.
Baleset miatt megsérült a landshuti csomópont felsővezetéke Németországban, ezért az új kocsik vasúti elszállítását két napra fel kellett függeszteni. A szerelvények már pénteken (július 15-én) sem tudtak elhagyni a gyárat, így jelentős lemaradás volt a gyártó telephelyén. A helyzet odáig fajult, hogy a BMW elővigyázatosságból le is mondott két műszakot, így egy napra leáll a termelés.
Német sajtóinformációk szerint a felsővezeték egyes részeit körülbelül egy kilométer hosszan kell javítani a térségben. Eközben a közösségi oldalakon olyan felvételek terjednek, amelyeken súlyosan megrongálódott BMW modellek láthatók egy autókat szállító vonaton: a felsővezeték szakadása során kiszabadult acéldarab felszakította az új járműveket a vasúti kocsi felső részén, és súlyosan megrongálta azokat.
A dingolfingi üzemben gyártja a BMW az új hetes sorozat mellett a négyes, ötös, hatos és nyolcas sorozatú járműveket is, utóbbiakat kizárólagosan ebben a lokációban. Emellett a teljesen elektromos iX is itt készül. Tavaly az üzem 245 ezer járművet szállított le – írja az Automobilwoche.
Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, balesetek nélkül is komoly terhelés alatt áll a német vasúti hálózat, a kedvezményes kilenceurós jegy bevezetése után ugyanis jelentősen megnőtt a vonatok iránti kereslet.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!