Gyártók A PSA-vezér hisz az Opel fellendülésében

A PSA-vezér hisz az Opel fellendülésében

autopro.hu/G.C. | 2020.08.06 07:23

A PSA-vezér hisz az Opel fellendülésében

Fotó: Opel International Media Site

Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója úgy véli, hogy az Opel jelenlegi kimondottan gyenge piaci helyzetéből hamarosan kimászik. A vezető arra számít, hogy a rüsselsheimi vállalatnak 2021-ben már sikerül visszanyernie piaci részesedését.

Hirdetés

„Az Opel jelenleg nehéz helyzetben van a piaci részesedést tekintve" - ismerte be Tavares. Ennek oka azon modellek megszüntetése, melyeknek egy része már nem volt jövedelmező. Ezen kívül néhány típus „nem rendelkezett a megfelelő technológiával a szén-dioxid-kibocsátás követelményeinek a teljesítéséhez".

„Amit tennünk kellett, az valóban rendkívül nehéz volt" - mondta őszintén Tavares. Ugyanakkor meggyőződése, hogy a német leányvállalat a következő évben visszaszerzi piaci részesedését. A PSA vezetője különösképp a 2021-ben megjelenő új Mokkától várja a fellendülést.

Németországban a személygépkocsik területén az Opel piaci részesedése csak 5 százalékot ért el június végén, ezzel 60.820 autót adtak el. Ez 48,2 százalékkal marad el az előző év azonos időszakához képest. A teljes németországi piac 34,5 százalékkal esett vissza a koronavírus negyedéveiben.

Az Opel eltávolodik az olcsó megjelenéstől

Eközben Tavares rendkívül elégedett az Opel márka árfejlődésével. „Nagyon közel állunk a referenciaértékhez. Néhány évvel ezelőtt még álmodni se mertünk erről.” Az Opel az utóbbi években versenytársaihoz viszonyítva különösen nagy nyomás alatt működött a kedvezmények terén.

Tavares eredetileg azt tervezte az Opelnál, hogy ebben az évben négy százalékponttal javítja a márka árpozícióját 2017-hez képest. Az említett évben az Opel modellek átlagos tranzakciós ára 5,6 százalékkal volt alacsonyabb a versenytársakénál. 2020 folyamán ennek a különbségnek 1,6 százalékra kell csökkennie.

2017-ben azonban a PSA eltérő számítási modelleket alkalmazott az Opel és a többi csoporthoz tartozó márka árainak meghatározására, ezért csak korlátozott mértékben lehetett összehasonlítani azokat. Időközben a számítási módszert, valamint az árcélt is kiigazították, így 2021-ben az Opel átlagos árszínvonala már csak átlagosan 3,0 százalékkal lesz a versenytársak árai alatt.

Tavares biztos abban, hogy rüsselsheimiek teljesítik a célt, mivel 2020 első felében csak 1,0 százalék volt a különbség – számolt be az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink