Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Nissan szerint ezt jelenti az intelligens mobilitás
Teljesen elektromos hajtáslánc nagy teljesítménnyel, zéró emissziós élményautózás középre helyezett vezetőüléssel és két hátsó utasüléssel - ezt váltja valóra a Bladeglider tanulmány.
A statikus tanulmányautóként először a 2013-as Tokiói Autószalonon bemutatott Nissan BladeGlider működő prototípusa bepillantást enged a Nissan elektromos autókra épülő zéró emissziós jövőképébe. A jármű az elektromos hajtásnak és repülőgépek aerodinamikus formáit idéző kialakításának köszönhetően szinte teljesen hangtalanul siklik. Az esetleges borulások esetén is védelmet nyújtó beépített szerkezeti erősítéseknek köszönhetően a BladeGlider a nyitott karosszériájú versenyautók által nyújtott élményt a sportkupék biztonságával ötvözi.
A vezetőülés nyílhegy formában, a két kiemelkedően nagy lábteret adó utasülés között, valamivel azok előtt helyezkedik el. Az egybefüggő, keret nélküli szélvédő teljes kilátást biztosít az autó minden utasának. A Bladeglider szinte minden funkciója a kormánykerékről vezérelhető, ami szerves egységet alkot az autó sebességét, töltöttségi állapotát, az aktuális regenerációs üzemmódot és nyomatékelosztást is mutató központi kijelzővel.
A BladeGlider hajtása 100 százalékban elektromos, teljesítményét a Nissan technológiai partnereként közreműködő Williams Advanced Engineering akkumulátor- és motortechnológiájának köszönheti. A demonstrációs modellek végsebessége meghaladja a 190 kilométeres óránkénti tempót, és kevesebb mint 5 másodperc alatt gyorsulnak álló helyzetből 100 km/h értékre. A hátsó kerekeket két, egyenként 130 kW-os villanymotor hajtja.
A nyomatékelosztást alkalmazó hajtásrendszer még tovább javítja az autó kezelhetőségét azzal, hogy ideális arányban osztja szét a hajtott kerekekre jutó nyomaték nagyságát A nyomatékelosztó rendszer automatikusan nagyobb nyomatékot juttat az ívkülső kerekekre, ha alulkormányozottságot észlel.
A rendszert nem arra tervezték, hogy átvegye az irányítást, hanem hogy hozzáadjon a vezetés élményéhez, amit háromféle beállítással – kikapcsolt, agilis, illetve drift üzemmód – segít elő.
Az autót egy nagy teljesítményű, öt modulból álló, 220 kW-os lítiumion-akkumulátor látja el energiával. Az akkumulátor és a villanymotorok hűtésére egyedi megoldásokat dolgoztak ki.
– Ez egy igazi benzinvérűeknek való elektromos autó – fogalmazta meg a koncepció esszenciáját Daniele Schillaci, a Nissan globális marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke.