Gyártók A múltból merített ihletet az Audi

A múltból merített ihletet az Audi

autopro.hu | 2014.01.13 15:00

A múltból merített ihletet az Audi

A Sport quattro laserlight concept az 1983-as klasszikus Sport quattro modellt idézve kínál kitekintést a jövőre, mégpedig a hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtás, a kezelő- és kijelző-rendszerek, illetve a világítástechnika terén egyaránt a márka legkorszerűbb fejlesztéseivel.

Hirdetés

– Új showmodellünk számos területen jelzi egyértelműen technikai előnyünket – hangsúlyozta Ulrich Hackenberg. – Ilyen az 515 kW teljesítmény mellett mindössze 2,5 l/100 km üzemanyag-fogyasztású e-tron hajtástechnika, a lézer fényszóró, valamint a kezelő- és kijelző-rendszerek együttese. Ez már az Audi jövője.

2784 milliméteres tengelytáv mellett hosszúsága 4602 milliméter, miközben a kétajtós modell 1964 milliméteres szélességéhez mindössze 1386 milliméteres magasság párosul.

Jellegzetes quattro stílusban megjelenő kettős körfényszóróival az Audi immár a világítástechnika jövőjét mutatja be, mégpedig a Mátrix-LED és a lézerfény korszerű kombinációjával. A fényszórókban két-két lapos, trapéz alakú elem látható, a külsők a Mátrix-LED technikával és speciális árnyékolóval a tompított, míg a belsők lézer segítségével a távolsági fényt állítják elő.

A nagyteljesítményű lézerdiódák mérete lényegesen elmarad a fénykibocsátó diódáké mögött, átmérőjük ugyanis mindössze néhány mikrométer. Közel 500 méteres hatótávjával a lézeres távfény mintegy kétszer olyan távolra és háromszor akkora fényerővel világít, mint a LED-technikájú távfény.

A modell utastere a vezetőre összpontosít. A bőrbevonatú, multifunkciós sportkormány már a későbbi sorozatgyártású modelljeinek megoldásait sorakoztatja fel. Két gomb a hibrid hajtásrendszer vezérlésére szolgál, emellett egy motorindító és -leállító gomb, az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer kapcsolója, valamint az Audi virtual cockpit rendszerének view gombja is felfedezhető rajta.

A nagyméretű Audi TFT-képernyő minden fontos információt nagyfelbontású, háromdimenziós hatású képen jelenít meg. A vezető többféle üzemmód közül választhat, az MMI móduszban például olyan tartalmak a meghatározók, mint a navigációs térkép vagy a médialisták, míg a klasszikus nézetben a sebességmérő áll a középpontban.

Az új kezelési koncepció olyan menüstruktúra mentén működik, amelynek intuitív karaktere leginkább az okostelefonok rendszerére emlékeztet. Minden gyakran használt funkció gyorsan elérhető.

Audi a Las Vegas-i CES-en
Kattintson a képre további fotók megtekintéséhez!

A dinamikáról a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszer gondoskodik. Az 515 kW (700 LE) rendszerteljesítmény és a 800 newtonméter rendszer-forgatónyomaték átdolgozott nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül érkezik a quattro összkerékhajtásra, amely a hátsó tengelyen sport-differenciálművel egészül ki. A showmodell a vonatkozó szabvány szerint átlagosan mindössze 2,5 liter üzemanyaggal is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként 59 gramm széndioxid kibocsátása párosul.

Belsőégésű motorként egy biturbó feltöltésű, négyliteres, V8-as aggregát szolgál, 412 kW (560 LE) teljesítménnyel és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. A karakteres hangzású nyolchengeres erőforrást a részterhelési tartományokon négy hengert önműködően leállító cylinder on demand (COD), illetve az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System) rendszere teszi különösen gazdaságossá. A 4.0 TFSI erőforrás és a sebességváltó között 110 kW teljesítményű és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékú, tárcsa alakú elektromos motor dolgozik. Energiaellátásról a hátul elhelyezett, 14,1 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor gondoskodik, akár 50 kilométernyi tisztán elektromos üzemet is kínálva. A töltés az Audi optimális energia-felvételt biztosító falitöltőjével (Audi Wallbox) végezhető el.

Az egyes motorok együttműködését intelligens menedzsment szabályozza, amely során a vezető háromféle üzemmód közül választhat.

A dinamikában az Audi könnyűszerkezetes technológiája is fontos szerepet játszik. Az utascella szerkezete a legmagasabb szilárdságú acélfajtákat és a fejlett alumíniumöntvény komponenseket kombinálja. Az ajtók és az első sárvédők anyaga szintén alumínium, míg a tető és a motorház- illetve csomagtér-fedél szénszál-erősítésű műanyagból készül. Mindezek eredményeképpen az autó saját tömege még a méretes akkumulátorral együtt is csupán 1850 kilogramm.

Kiemelt Partnereink