Gyártók A Mercedes szerint a márka legjava az új C-osztály

A Mercedes szerint a márka legjava az új C-osztály

autopro.hu | 2013.12.19 08:03

A Mercedes szerint a márka legjava az új C-osztály

2007-es piaci bevezetése óta világszerte több mint 2,4 millió darabot adtak el a belőle, így a C-osztály a márka legnagyobb darabszámban értékesített modellje.

Hirdetés

– Ez a Mercedes legjava, amely sok tekintetben állít mércét a középkategóriában – mondta Thomas Weber, a Daimler AG igazgatósági tagja és a konszern, illetve a Mercedes-Benz kutatási-fejlesztési vezetője.

– Következetesen valósítja meg a márka jelszavát: a legjobbat vagy semmit! Ez már az autó első megpillantásakor észrevehető, hiszen olyan az érzés, mintha eggyel magasabb kategóriájú kocsiba szálltunk volna be – egészítette ki Ola Källenius értékesítési vezető.

Az emberek átlagmagasságának növekedéséhez igazodva a C-osztály is nagyobb lett. Az elődjéhez képest 80 milliméternyivel növelt tengelytáv (2840 mm) hatására az autó 95 milliméterrel nyúlt meg (4686 mm), ezen kívül 40 milliméterrel (1810 mm) szélesebb lett. Az eredményül kapott nagyobb belső tér elsősorban a hátsó utasok javára válik, és a 480 literes (ISO 3832 szerint) csomagtartó is nagyobb a korábbinál.

Két különböző arculat között lehet választani: sportosat, központi csillaggal, vagy – kizárólag Exklusive kivitelben – a márka hagyományos hűtőmaszkját, Mercedes-csillaggal a géptetőn. A maszk lamellái a légellenállás csökkentésre teljesen lezárhatók, hozzájárulva a kulturált limuzin összképéhez.

Kisebb tömeg, különösen a futómű erőbevezető pontjainál nagyfokú szilárdság, az optimális rezgési- és zajkomfort, valamint nagyfokú ütközésbiztonság – ezek érdekében kapott könnyűszerkezetes karosszériát az új C-osztály. Az alumínium-hibrid konstrukció körülbelül 70 kilogrammal könnyebb a hagyományos acélnál, sőt a jármű össztömege összesen 100 kilogrammal csökkent. A könnyebb karosszéria 20 százalék körüli fogyasztáscsökkenést hoz teljesítményvesztés nélkül.

Ezeket a tulajdonságokat a Mercedes-Benz teljesen új konstrukcióval és a nagysorozatú gyártásban szokatlanul nagyarányú alumíniumhányad alkalmazásával érte el. Az alumínium részaránya az előd tíz százalékáról ötven fölé emelkedett.

A kimagasló hatékonyság egyik előfeltétele az alacsony légellenállás, amely már 70 kilométer/óránál felülmúlja az összes többi menetellenállást, így főszerepet játszik a fogyasztásban és a CO2-kibocsátásban. 0,24-es alaktényezőjével a C 220 BlueTec Eco új rekordot állít fel a középkategóriájú limuzinok között. Ezáltal még a nagyon halk típuselődhöz képest is csökkent a zajszint. Optimalizálták a szellőzőventilátor, az ablakemelő, az ülésállítás és sok egyéb szerkezet hangját.

A piaci bevezetéskor háromféle motor áll rendelkezésre, a C 220 BlueTEC dízel, a benzines C 180 és C 200.

Mindenkinek elérhetővé tenni a legmagasabb szintű biztonságot: ez a Mercedes-Benz kinyilvánított célja, amelynek érdekében az új C-osztály is megkapott szinte minden új, lényeges funkciókkal bővített asszisztens-rendszert, amely alig néhány hónapja jelent meg az S- és E-osztályban. Ezek összefoglaló neve az intelligent drive.

Kiemelt Partnereink