Gyártók A Hyundai is megvalósítaná a V2G technológiát

A Hyundai is megvalósítaná a V2G technológiát

autopro.hu/D.Á. | 2022.04.13 14:16

A Hyundai is megvalósítaná a V2G technológiát

Fotó: Hyundai Media Center

Ha a töltőn lévő elektromos autók vissza tudnak táplálni áramot az elektromos hálózatba, azzal stabilizálhatják azt megugró áramigény esetén, az autótulajdonos pedig pénzt kap ezért. Egyre több autógyártó fektet a technológiába, most már a Hyundai is köztük van.

Hirdetés

A Hyundai az Ioniq 5 beépített töltőjét tenné alkalmassá a vehicle-to-grid (V2G), azaz kétirányú, visszatáplálásra is alkalmas töltési technológiára. Az első modell, amelyik képes lesz erre, várhatóan a következő hónapokban érkező Ioniq 6 lesz.

A gyártó minden eszközzel kapcsolódásképesként (vechicle-to-everything – V2X) mutatta be a töltőt 2020-ban, de egyelőre csak hálózati aljzatként funkcionál az autó, maximum 3,6 kilowattos teljesítményű elektromos eszközök számára. Ez azt jelenti, hogy számos elektromos szerszám, háztartási gép, televízió működtetése, vagy akár egy másik elektromos autó töltése is megoldható az autóról. Érdekesség, hogy a Nextmove autókölcsönző vállalat egyszer bemutatta, hogy egy egész ház is ellátható árammal egy elektromos autóról.

Szoftver kérdése az egész

A Hyundai most igyekszik kiterjeszteni V2X portfólióját kísérleti projektek keretében, amelyekhez módosított Ioniq 5-öket használ. Berlinben éppen egy házak áramellátásával kísérletező projektben vesz részt. A CRADLE programban a sorozatgyártottal megegyező hardveres kialakítású autók vesznek részt, de speciális szoftver fut rajtuk, aminek részleteit a Hyundai nem árulja el.

A hollandiai Utrechtben 25 darab Ioniq 5 szolgál a We Drive Solar autómegosztó szolgáltató flottájában. Jelenleg hagyományos töltőt használnak, de hamarosan a szolgáltató nyilvános, V2G-képes, napelemes töltőpontja látja majd el a feladatot.

A Hyundai közölte, hogy a V2G technológia alapfeltétele, hogy az autó és a hálózat közti kommunikációs protokollt tisztázzák és kifejlesszék, de mivel a hardver már adott, a már meglévő autók is megkaphatják a funkciót a jövőben egy szoftverfrissítés útján — írta meg az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink