Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Honda is a Tesla segítségével úszná meg a büntetéseket
Az olasz-amerikai Fiat Chrysler után a Honda is a Teslától fog emissziós krediteket vásárolni, hogy megfelelhessen az Európai Unió szén-dioxid-kibocsátási követelményeinek.
Az EU-s szabályok lehetővé teszik, hogy azok a gyártók, melyek sok alacsony kibocsátású járművet értékesítenek, és így az adott évben eladott autóik flottaátlag szerinti kibocsátása alulmúlja a számukra előírtat, értékesíthessék felesleges emissziós kreditjeiket olyan OEM-eknek, amik máskülönben nem tudnának megfelelni az uniós előírásnak.
Az Európai Bizottság dokumentuma szerint a Honda a legutóbbi olyan autógyártó, ami kreditvásárlás mellett döntött.
A Tesla 2018-ban és 2019-ben együttesen mintegy egymilliárd dollár bevételre tett szert a kreditekből, részben az FCA-nak köszönhetően, ami a kreditekkel jelentős összegű büntetéseket került el. Az egyelőre nem ismert, hogy a Honda pontosan mennyit fog fizetni a Teslának.
A japán gyártó idén kezdte forgalmazni a Honda e akkumulátoros elektromos miniautóját, amiből idáig körülbelül csak ezret értékesített Nyugat-Európában, ami ezek szerint nem elég a megkövetelt kibocsátási határértéken belül maradáshoz – írja az Autocar.
Sorra születnek az együttműködések
A Ford nemrég jelentette be, hogy krediteket venne a Volvótól és a Polestartól, míg a Mazda egy másik japán gyártótóhoz, a Toyotához fordul segítségért. A Volkswagen Csoport kínai autógyártókkal működik együtt, a Renault pedig még októberben úgy határozott, hogy eladja felesleges kreditjeit. A francia vállalat legígéretesebb potenciális vásárlója állítólag a Daimler.