Gyártók A hibrid Sián az új legerősebb Lamborghini kabrió

A hibrid Sián az új legerősebb Lamborghini kabrió

autopro.hu/B.A. | 2020.07.18 12:23

A hibrid Sián az új legerősebb Lamborghini kabrió

Fotó: Lamborghini

A Lamborghini levágta a Sián tetejét, hogy megalkossa napjaink legerőteljesebb kabrió modelljét. A limitált szériás Sián Roadster innovatív hibrid hajtóművel és széles skálájú testreszabási lehetőségekkel rendelkezik.

Hirdetés

Elölről nézve, a Roadster szinte megegyezik a Sián kupéval, amelyet a 2019-es Frankfurti Autószalonon mutattak be. Hosszú, alacsony orra szénszálas légterelőt és Y alakú LED fényszórót kapott. A lámpák alakja ismét az 1974-1990 között gyártott Countachra emlékeztet. A motorra betekintést enged a gyártó a szénszálas, vízszintes szárnyakon keresztül.

Meglepő módon a Roadster ugyanolyan aerodinamikai tulajdonságokkal bír, mint a kupé. Az Autoblog információi szerint nem kap tetőt a modell.

A technológia átjárja az autó utasterét. A sofőr egy digitális, konfigurálható műszercsoport előtt ül és a beépített érintőképernyő megjeleníti a Lamborghini saját infotainment-rendszerét. A légnyílások 3D nyomtatással készülnek, amit a vásárlók személyre szabhatnak a kezdőbetűik hozzáadásával. A belső tér szinte minden része testreszabható, ideértve az ülések és a díszítőelemek készítéséhez használt anyagok típusát is.

Miltja Borker, a Lamborghini tervező osztályának vezetője korábban megígérte, hogy nem lesz két egyforma Sián-kupé. Logikusnak tűnik, hogy ez a Roadster esetén is így lesz.

A szuperkondenzátor jelentősége

Habár a Sián elvesztette a tetejét, de műszaki magabiztosságát ez nem érinti. A Roadster a kupéhoz hasonlóan hibrid hajtású lesz. A hajtómű egy középre szerelt, V12 szívómotorból és egy, a váltóba épített elektromos motorból áll. A szuperkondenzátorból veszi fel az áramot, hogy 34 lóerőt injektáljon a hajtőműbe, elérve ezzel a 819 lóerős rendszerteljesítményt. A Lamborghini 2,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, az végsebessége pedig eléri a 350 kilométer/órát.

A szuperkondenzátor használata – lítium-ion akkumulátor helyett – nem a legegyszerűbb vagy legolcsóbb módszer a hibrid felépítéséhez, ám a Lamborghini mérnökei ezt tartják a legjobb megoldásnak. Háromszor erősebb, mint egy hasonló súlyú akkumulátor, mindemellett pedig háromszor könnyebb is, mint egy hasonló teljesítményű. Elegendő villamos energiát tárol ahhoz, hogy a motor ultraalacsony sebességgel lássa el a Siánt, például paroláskor. Ennél is fontosabb, hogy a kerekekhez küldött áramellátást biztosítja, így az autó váltás közben is tovább tud gyorsulni.

A mérnökök találékonyak voltak a meghajtó hűtését illetően. Például a hátsó részbe beépített hűtőlapátok hőre reagáló anyagból készültek és így folyamatosan nyitva forognak, ahogyan a kipufogó melegszik.

Mihez kezdjen, akinek nem jutott belőle?

A Lamborghini a Siánból csak 19 példányt gyárt és mindegyikre van már jelentkező, ám az árakról még nem nyilatkoztak. A kupé modellje – amely már szintén elkelt – állítólag 2 millió dollártól indult. Azoknak a rajongóknak, akik a Sián-t szeretnék hozzáadni a gyűjteményükhöz, meg kell várniuk amíg egy használt példány megjelenik. Az érdeklődők addig is beszerezhetnek egy 73 centiméter hosszú és 3696 darabból álló Lego Technic másolatot vagy a vastagabb pénztárcával rendelkezők 3 millió dollárból megvehetik a 63 Sián ihletésű, 4 ezer lóerős jacht egyikét, amelynek építése 2021-ben indul – számol be az Autoblog.

Kiemelt Partnereink