Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A gyártók szervizhálózatait támadják a sztrájkolók
Az amerikai autógyártók és a legnagyobb iparági szakszervezet tagjai a hétvégén is folytatták a tárgyalásokat a tizenegyedik napja zajló sztrájk lezárásáról, de az álláspontok távol vannak - közölték a munkáltatók.
A munkabeszüntetést szeptember 22-én, pénteken a General Motors (GM) és a Stellantis minden alkatrészelosztó központjára kiterjesztették. Az Egyesült Autóipari Dolgozók (United Auto Workers - UAW) szakszervezet a munkaadókra gyakorolt nyomás fokozásával akarta jelezni, hogy elégedetlen a tárgyalások állásával a két gyártó esetében, ugyanakkor a Fordnál ezúttal nem növelte a sztrájkban részt vevő tagjai számát.
Shawn Fain, a szakszervezet elnöke a sztrájk kiterjesztését bejelentve közölte, hogy a lépéssel a két vállalatot „észhez akarják téríteni, hogy komoly ajánlattal térjenek vissza a tárgyalóasztalhoz". A szakszervezeti vezető hozzátette, hogy a Ford esetében jelentős előrehaladást értek el, amit szeretnének elismerni azzal, hogy nem változik a gyártónál nem dolgozó alkalmazottak száma.
Van vészterv
A három amerikai autóipari vállalatnál zajló munkabeszüntetés három gyártóüzemet és harmincnyolc elosztóközpontot érint húsz államban.
A GM és a Stellantis is közölte, hogy rendelkezik „vésztervvel" az alkatrészellátás biztosítására a velük szerződésben álló márkakereskedéseknek és szervizeknek. A márkakereskedések működését az alkatrészellátás leállása megbéníthatja, legjövedelmezőbb tevékenységük ugyanis az autók karbantartása és szervizelése.
A három nagy autógyárnál szeptember 15. óta sztrájkol az összesen csaknem 150 ezer munkavállalót tömörítő szakszervezet mostanra több mint 18 ezer tagja.
Az érdekképviseletek mintegy 36 százalékos béremelést követelnek 4 évre elosztva, valamint a megélhetési költségek ellentételezését várják inflációs kompenzáció révén. A detroiti központú autógyárak egyelőre 20 százalék körüli béremelést ajánlanak, a legmagasabbat a Ford.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!