Gyártók A furgonoknál érheti meg leginkább a tisztán elektromos hajtás

A furgonoknál érheti meg leginkább a tisztán elektromos hajtás

autopro.hu/V.M. | 2020.12.02 06:20

A furgonoknál érheti meg leginkább a tisztán elektromos hajtás

Fotó: Opel Media

A könnyű tehergépkocsik eladásai 2020 előtt éveken át folyamatosan nőttek, a járvány pedig kevésbé vetette vissza az értékesítéseket a szegmensben, mint a személyautóknál. Ehhez párosul, hogy a városokban jó lehetőség kínálkozik az elektromos furgonok használatára, így nem elképzelhetetlen, hogy a tisztán elektromos hajtás először nem az autóknál fog valódi teret nyerni.

Hirdetés

A kistehergépjárművek szép haszonnal értékesíthetőek, stabil alkatrészkeresletet teremtenek, és egészen mostanáig az eladások is felívelőben voltak, hála az e-kereskedelem népszerűbbé válásának. Az előző hét évben folyamatosan emelkedett az eladott járművek száma Európában. Ahogy a személyautóknál, úgy a furgonok esetében is Németország, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, valamint Nagy-Britannia a fő felvevőpiacok.

A gyártóknak tehát eddig megérte furgonokba fektetni, és ez valószínűleg a folyamatban lévő elektrifikációval sem fog változni. Szakértők robbanásszerű növekedést jósolnak az elektromos furgonok piacán.

Ahogy az emberek egyre több mindent rendelnek online, nő az igény a házhoz szállítás iránt. A városi kézbesítésekhez használt furgonok esetében általában bőven elegendő a 300 kilométeres hatótáv, az elektromos kisáruszállítókat pedig olcsón lehet éjszaka tölteni, és a karbantartásukra is kevesebbet kell költeni – áll az Autocar cikkében. Így tehát a futárszolgálatoknak megéri ilyen járműveket vásárolni.

A Nissan, a Renault, a Fiat, a Mercedes és a Volkswagen már most is kínálnak tisztán elektromos furgonokat. A villanyhajtású kisteherautók iránti kereslet növekedését jól mutatja, hogy a már rendelhető, 220-300 kilométer hatótávval rendelkező Opel Vivaro-e 2021 őszéig készülő összes példánya elkelt mostanra.

Kiemelt Partnereink