Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Forma-1-ből merítenek az új elektromos Alpine-ok
Az Alpine következő elektromos autói nagy mértékben ki fogják használni a Forma-1-es jelenlétből származó tudást. Továbbra is rajongók által kedvelt, jól vezethető örömautókat akarnak gyártani, amelyeket egyben hatékonyabbá is tennének a jobb aerodinamikai jellemzők segítségével, így szükség is lesz az értékes tapasztalatokra a Forma-1-ből.
Az Alpine idei királykategóriás versenyautója, az A522 aerodinamikájáért felelős fejlesztőcsapat nemrég fejezett be egy projektet, amely utcai autók fejlesztésére irányult, és hamarosan kezdődik egy új. Matthew Harman, az Alpine Forma-1-es csapatának technológiai igazgatója elmondta, nagyon pozitívak a tapasztalatok a Forma-1-es és az utcai autók fejlesztési projektjeinek szorosabb összekapcsolásával. Nemcsak a fizikai tesztelést, de a számítógépes áramlástani szimulációt is közösen csinálják az aerodinamikai fejlesztők, így mindig van honnan ihletet meríteni, és Harman szerint a munka is sokkal élvezetesebb. Épp ezért továbbra is követni fogják ezt a fejlesztési elvet, és ki is terjesztik a párhuzamos munkát a versenysportos és az utcai részleg között. Az aerodinamikai tapasztalatok kulcsfontosságúak, mivel segítségükkel nagyobb hatótáv érhető el az elektromos autókkal.
Az Autocar értesülése szerint a legutóbb befejezett projekt a 2024-re várható Renault 5 elektromos kisautó sportos Alpine verziójának kidolgozása volt. A következő valószínűleg egy sportos vonalvezetésű crossover lesz, amely várhatóan 2025-ben, Alpine GT X-Over néven jelenik majd meg. Ezt követheti az A110-es sportautó utódjának megalkotása, közösen a Lotus-szal.
Pályáról az utcára
A márka vezérigazgatója, Laurent Rossi elmondta, intenzív technológiaátvitelt folytatnak a Forma-1-ből egyenesen az utcai autókba. Ennek oka, hogy szerinte a Forma-1-es versenyautók hibrid hajtásláncának energiamenedzsmentje és az utcai elektromos autók akkumulátorkezelése ugyanúgy működik – tudni kell úgy energiát lehívni az akkumulátorból, hogy azt a megfelelő pillanatban lehessen gyorsításhoz használt nyomatékra váltani; hányszor és mikor lehet felhasználni egy körben a tárolt energiát, valamint hogyan a legoptimálisabb az energiavisszanyerés.
Harman elmondása szerint az egyik leglátványosabban fejlődő alrendszer a Forma-1-ben az autók belső égésű motorjainak főtengelyére szerelt generátor-villanymotor, az MGU-K, amely mozgási energiát nyer vissza, vagy ad le teljesítményt. Ehhez szorosan kapcsolódik az akkumulátortechnológia rohamos fejlődése, annak is termikus menedzsmentje, amely szintén a hatótávhoz fűződő aggodalmainkat hivatott csökkenteni hosszabb távon. Harman szerint érdemes figyelni, hogyan fejlődnek autóik, mert a következő években igazán ráfekszenek az említett területek fejlesztésére — adta közre az Autocar.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!