Gyártók A Fiat megmentője lesz az 500X?

A Fiat megmentője lesz az 500X?

Biró Csongor | 2015.03.19 18:13

A Fiat megmentője lesz az 500X?

Messiásként tekint a Fiat az új trendi 500X kis szabadidő-autóra, amely a Nissan Juke, a Renault Captur, valamint a prémiumnak tekintett Mini Countryman területén arathat babért. Testvére, a Jeep Renegade már ősz óta kapható Magyarországon.

Hirdetés

Március közepén a hazai kereskedésekbe is megérkezett a Fiat legjobban várt modellje, az 500X, amely megkoronázza az 500-as szériát. A Fiat Chrysler Automobiles régióigazgatója, Filiberto Barbero egyenesen a best Fiat ever jelzővel illette (minden idők legjobb Fiatja). Indulóára 4,39 millió forint, ezért 1,6 literes, 110 lóerős benzinmotort kapunk, a modern 140 lovas benzinessel a kocsi alapára egymillióval drágább, a 120 lovas belépő dízelmodellért 5,79 millió forintot, a rövid tesztúton kipróbált kétliteres, 140 lovas dízelért összkerék-meghajtással és kilencfokozatú automatikus váltóval szerelve 8,19 millió forintot kérnek el extrák nélkül. A későbbiekben elérhető lesz a a 170 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II (9 fokozatú automatikus sebességváltó, összkerék-meghajtás) valamint a 140 lóerős 1.4 Turbo MultiAir II elsőkerék-meghajtással, 6 fokozatú dupla kuplungos automatikus váltóval.

Az 500X crossover az első Fiat modell, amely kilencfokozatú automatikus sebességváltót kínál és elérhető két- és összkerék-meghajtású kivitelben egyaránt. A városi dugóban nem tudtuk tesztelni működésének teljes spektrumát, kézzel felkapcsolva csak a hatodik fokozatig jutottam el. Az automatikus váltó versenytársaihoz képest lassú, a kormányról vezérelve, kézi módban is éreztem egy kis tétovázást a váltások között. Ha kézi üzemmódban használjuk akkor sem vált át automata működésbe, ha egyes fokozatban felszántjuk vele a Podmanicky utcát, figyelemfelhívásnak amúgy sikeres volt az akció. A Fiat 500X izgalmas jelenség, a városi emberek kedvesen csodálkoznak rá, körbejárják, ujjal mutogatnak, feltűnik a forgatagban.

Jó vezetni a kocsit, ahogy már a műszakilag azonos Jeep Renegade-nál is megállapítottam: feszes, precíz, pöpec autó. A kis jelzőt már lassan elhagyhatjuk, a kocsi majdnem másfélszer akkora, mint az eredeti névadó 500-as. 4,25 méter hosszú, tengelytávja 2570 milliméter. Tesztautónk üresen 1495 kilogrammot nyomott, végsebessége 190 kilométer/óra, álló helyzetből száz kilométer/órás sebességre 9,8 másodperc alatt gyorsul fel. Csomagtartója pótkerékkel szűkös (245-910 literes), de ha kerékjavító szettel választjuk az autót 350, illetve lehajtott ülésekkel ezer literes csomagtérrel bírunk.

A kiváló úttartásról elöl és hátul fejlett és igényes MacPherson felfüggesztés gondoskodik, a masszív érzetről pedig megerősített acélkarosszéria. Terepen nem vezettük, összkerék-meghajtása nem olyan intelligens, mint a Renegade esetében, a 18-as felnik nem is valók oda. Normális kerékkel nem kell lemondnanunk a telekjárásról: első belépőszöge 21,3 fokos, a hátsó kilépőszöge 30,1 fokos. Hasmagassága nem az igazi, 179 milliméteres. A kétliteres dízelmotor hangos, jobban illik a kocsi városi jellegéhez az 1,6 literes Multijet, de 4x4-es hajtás egyelőre csak a legerősebb változattal rendelhető. Négykerék-meghajtási rendszerének különlegessége, hogy a hátsó hajtás már az első tengelynél leválasztható a hajtásról, ami a súrlódási veszteség csökkentésével energiát takarít meg.

Az 500X bevezetési fázisához egy exkluzív Opening Edition változat is társul, éppen ilyent vezettem. Ez a korlátozott példányszámú modell kizárólag az autót az elsők között megrendelő ügyfelek számára elérhető. A magyarországi piacon a csúcskivitelű 500X modellen alapuló Opening Edition változat 2.0 MultiJet II dízelmotorral, 4x4 hajtással és az új kilencfokozatú automatikus váltóval érhető el három rétegű fényezéssel, vörös színben. A prémium felszereltségű válozat 8 240 000 forint, amely egyedi megjelenést és gazdag felszereltséget kínál, a speciális fényezéstől a navigációs csomagig (a 6,5 hüvelykes érintőképernyővel kombánált Uconnet navigációs rendszer USB csatlakozóval), a kéttónusú vörös és fekete bőr belsőtől a láthatósági csomagig (eső és sötétedésérzékelővel, elektromosan behajtható külső tükrökkel), a kormányról vezérelhető sebességváltótól az exkluzív Opening Edition emblémáig.

Kiemelt Partnereink