Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A CATL licenszével gyárthat akkut a Hyundai
A Hyundai Mobis a CATL úgynevezett cell-to-pack technológiájával (CTP) készülő akkumulátorait fogja gyártani. Ezek olyan akkumulátorok, amikben a cellák egyből kerülnek bele a pakkokba, nincs szükség modulokra. Ezt az ötletet 2019-ben mutatta be a kínai akkugyártó, azóta a BAIC EU5 modellbe és több VDL-be került ilyen akkumulátor.
A két vállalat közleménye szerint a CATL nemcsak licenszadóként, hanem partnercégként is támogatja a Hyundai Csoporthoz tartozó céget a CTP technológia bevezetésében Dél-Koreában és világszerte. A megközelítés „javítja a rendszer energiasűrűségét, leegyszerűsíti a gyártást és költségmegtakarítást eredményez” – írja a CATL.
A sajtóközleményből nem derül ki, hogy a Hyundai Mobis pontosan mely alkalmazásokhoz kíván CTP-t használni. A cég nemrégiben jelentette be az úgynevezett e-corner modulokra épülő gördeszkaplatformot, amin olyan autók épülnek majd, amiknél a kormányzást, a fékrendszert, a felfüggesztést és az elektromos hajtásrendszert is egy kerékbe integrálják. Elképzelhető, hogy a CATL cell-to-pack akkumulátort a 2023-ban bemutatni kívánt platform esetében fogja használni.
A közös közleményben csak az együttműködés általános jellemzőire térnek ki, konkrét felhasználási módra nem.
Hatékony technológiai megoldás
A CATL már 2019-ben nyilvánosságra hozta a CTP technológiájával kapcsolatos legfontosabb adatokat. Eszerint a technológia segítségével tömegarányos energiasűrűséget 10-15 százalékkal növelik. Ez azt jelenti, hogy több energia tárolható ugyanabban az akkumulátortérben, miközben az akkumulátor is könnyebbé válik, ráadásul 40 százalékkal kevesebb alkatrészt is igényel a megoldás.
Az akkumulátorcsomagot tekintve ezek a fejlesztések 200 wattóra/kilogramm energiasűrűséget jelentenek a jelenlegi 180 helyett. Az akkumulátorcellák szintjén a CATL azt mondta, hogy 2019-ben már elérte a 240 wattóra/kilogramm energiasűrűséget. Akkor a vállalat 350 wattóra/kilogramm energiasűrűséget jelölt meg 2024-re kitűzött célként – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!