Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Miért nem körözik le a robotok az állatokat?
2024.06.01 08:18Mi a virtuális valóság szerepe az előadóművészetekben?
2024.06.01 04:19Minden, amit tudni érdemes az új európai kibervédelmi irányelvről
2024.05.31 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BYD elektromos offenzívájának új célpontja Európa
A BYD tervei szerint 2020-tól Európában is értékesíteni fogja elektromos modelljeit. Nem meglepő módon a kínai gyártó Norvégiát választotta belépési piacának, ahol a teljesen elektromos Tang EV600 SUV-vel jelenne meg.
A BYD Kína legnagyobb elektromos autógyártója, világszinten pedig csak a Tesla előzi meg – habár a BYD alternatív meghajtású részlege plug-in hibrideket is gyárt, melyek esetében az amerikai gyártó ragaszkodik a kizárólag akkumulátoros elektromos autókhoz.
A Tang EV600 egy közepes méretű elektromos SUV, mely 4,87 méter hosszával eléri kategóriája felső határát. A hatótávja 520 kilométer, amit sajnos továbbra is a már elavultnak számító NEDC-ben (New European Driving Cycle = Új európai vezetési ciklus) mérnek, akkumulátorának energiatartalma pedig 82,8 kilowattóra.
Vannak még tisztázatlan kérdések
A modell technikai paraméterei megfelelnek az elektromos SUV kínai verziójáéval. Azt még nem erősítette meg a gyártó, hogy adaptálja-e Európára – vagy a 180 kilowattos elsőkerék-hajtású modell és/vagy a 360 kilowattos összkerékhajtású modellt kínálják-e két elektromos motorral. Az összkerékhajtású modell NEDC hatótávját 500 kilométerre csökkentették. Kínában a Tang benzines és hibrid hajtással is elérhető.
Az árakat nem közli a gyártó a norvég piacra dobást megelőzően. Kínában a Tang EV600 támogatással közel 260 ezer jüanért szerezhető be, ami nagyjából 33.800 eurónak megfelelő összeg.
„Norvégia rendelkezik a legfejlettebb piaccal Európában az elektromos autók széleskörű elterjedtségének és használatának tekintetében, valamint itt találhatóak a leginkább kiépített töltőrendszerek” – nyilatkozta Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója. Ho nem adott választ arra vonatkozóan, hogy a Tang esetében átalakították-e a BYD töltési rendszerét, mivel a kínai GB/T sztenderd kevésbé használt Norvégiában és általánosan Európában. A kontinensen főképp CCS gyorstöltő rendszerek állnak rendelkezésre és néhány helyen CHAdeMO töltők.
Nem csak Norvégiában értékesítenének
A vezető azt is elmondta, hogy Európán belül más országok is szóba jöhetnek. „Megvizsgálunk más piaci fejlesztési lehetőségeket is, de a hosszútávú célunk egyértelműen az, hogy a BYD személygépkocsikat ne csak Norvégiában értékesítsük” – fejtette ki Ho. A BYD európai vezetője a norvég piacot „marketing tesztként” kezeli, de biztos abban, hogy „a BYD Tang modelljének hatótávja, dizájnja, praktikuma és fejlett technológiája elnyeri a kifinomult ízlésű európai vásárlók tetszését”.
A kínai gyártó az európai bevonulását hivatalosan már tavaly megkezdte számos elektromos kereskedelmi jármű bevezetésével. Ezek között voltak furgonok, egy 7,5 tonnás és egy 19 tonnás kamion és egy traktor. A BYD elektromos buszokat is értékesít Európában, sőt Komáromban található gyára is.