Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A BMW összes gyárának példát fog mutatni Debrecen
A BMW a debreceni gyárával vezeti be az iFactory nevű stratégiáját, amit később az összes többi üzemében alkalmazni fog. Ez azt is jelenti egyben, hogy mikor elkészül, a debreceni üzem lesz a legmodernebb az egész konszernen belül.
A csillagok jelenlegi állása szerint a BMW Debrecenben épülő üzemének gyártósoráról 2025-ben gördülnek majd le az első autók, a Neue Klasse sorozat tagjai. A gyár a BMW legmodernebb üzeme lesz azzal, hogy elsőként itt vezeti be az OEM a fosszilis tüzelőanyagoktól teljesen mentes gyártási folyamatokat – ennek a stratégiának a neve iFactory lesz.
Az iFactory gyártási stratégia a BMW szerint egyenesen a jövő gyártásának mesterterve lesz. Ezt a módszert teljes egészében először Debrecenben fogja alkalmazni a vállalat, ugyanakkor a későbbiekben az összes többi üzem átveszi majd a metódust. Az új stratégia alkalmazását elsősorban az elektromos átállás indokolja.
Új szemlélet
Az autógyártás a jövőben új, holisztikus megközelítést igényel – véli Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatóságának termelésért felelős tagja. A BMW új szlogent is bemutatott a fentiek jegyében: „Green. Lean. Digital.” néven. A gyártó állítása szerint azért választotta a „lean”-t, mert a hatékony, precíz és rendkívül rugalmas gyártást jelenti, ami az új stratégia alapja.
A BMW a korábbiakhoz hasonlóan a rugalmasságra helyezi a hangsúlyt új stratégiájában is, amit tehát Debrecenben már 2025-től alkalmazni fog, hiszen hazánkban csak elektromos autókat fog gyártani a cég. Ugyanakkor mivel a BMW még nem tűzte ki a belső égésű motoros járműveinek végdátumát, így más üzemekben vegyesen gyártják majd a különböző hajtású autókat, így az iFactory minden elemét sem tudják bevezetni – a rugalmasság éppen ezért fontos.
A rugalmasság továbbra is a BMW Group gyártásának legfontosabb versenyelőnye, most és a jövőben is – szögezi le közleményében a vállalat.
Zöldenergia Debrecenben
Az új szlogenben a „green”, azaz a zöld szó használata egyértelmű, mire utal. A környezetbarát átállással kapcsolatban a BMW konkrét célja, hogy 2030-ra 80 százalékkal csökkentse a termelésből származó szén-dioxid-kibocsátást a 2019-es adatokhoz képest.
Debrecen számára ez azt jelenti, hogy a szükséges villamos energia „jelentős hányadát” közvetlenül a gyár területén, a többit pedig teljes egészében megújuló energiaforrásból kell előállítani – ez utóbbi pedig „döntően” regionális forrásból fog származni a vállalat elvárásai szerint.
Emellett egyéb intézkedésekkel is zöldíteni fogják a gyár működését, ilyen lesz például a melléktermékként keletkező hő hasznosítása.
A jövő gyára
Szintén egyértelmű a szlogen harmadik eleme, a „digital”, azaz a digitális kifejezés is. Minden lényeges adat a fejlesztési, tervezési és gyártási folyamatok között hálózatba lesz kapcsolva. Ezenkívül az összes gyártóhelyet 3D szkenneléssel rögzítik, hogy digitális képet (digitális ikerpárt) készítsenek.
Mindez természetesen az alkalmazottakra nézve is következményekkel jár: a BMW közleménye szerint a cég hatalmas összeget és energiát fektet a dolgozói képzésére a minőség, a logisztika, a karbantartás, az e-mobilitás és a digitális tervezés területén. Ennek megfelelően a BMW Group több mint 50 ezer alkalmazottja már minősítést szerzett az elektromobilitásban való munkára – jegyzi meg az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!