Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszélyes lehet a túl magas emissziós mérce
Amíg irreálisan magas fogyasztási és kibocsátási határértékeknek kell megfelelni, addig lesznek csalások – lényegében ez az üzenete a legnagyobb autógyártók amerikai hatóságoknak címzett bírálatának.
Az amerikai hatóságok alábecsülik a kedvezőbb üzemanyag-felhasználást és az üvegházhatású gázok kisebb kibocsátását lehetővé tévő fejlesztések költségeit, és túl szigorú szabályok betartását várják el az autógyártóktól, írja egy washingtoni székhelyű lobbicsoport, melynek tagja a VW, a GM, a Ford, az FCA és a Toyota is. Míg a jelenlegi kormányzat számításai szerint az ilyen fejlesztések átlagosan 1800 dollárral növelik egy autó gyártási költségeit, addig szerintük a valóságban az alternatív technológiák megtérülési ideje hosszabb, mint ami a mostani fogyasztói szokások mellett fenntartható lenne.
Az üzenet célja, hogy befolyásolja azokat a kormányzati törekvéseket, melyek 2025-re a személykocsik és kisebb haszongépjárművek nagy részének 100 kilométeres fogyasztását 4,3 literre, emissziójukat pedig 35 százalékkal szorítaná le. Az amerikai környezetvédelmi hatóság egyelőre nem reagált a gyártók kijelentésére.
A gyártók szerint a kormányzati prés egyik központja Kalifornia: 2025-re itt és még további kilenc államban 15,4 százalékra kellene feltornászni a zéró kibocsátású (elektromos vagy üzemanyag-cellás) új autók értékesítését a teljes piacon, számol be az autonews.com. Ugyanakkor egy bostoni székhelyű befektetői és környezetvédelmi csoport szerint az alternatív hajtású járművek szerepének növekedése az esetleges olajsokkoktól is egyre inkább védi a fogyasztókat, és az eladásokon keresztül az autógyártókat.
Az, hogy lesz-e eredménye a legnagyobb autógyártók lobbijának, dollármilliárdok sorsát döntheti el. Hiába sorakoztat fel mindkét fél érveket és ellenérveket, úgy tűnik, a hatóságok és környezetvédők, valamint az iparági cégek elbeszélnek egymás mellett. Így pedig elég nehéz lesz minél hamarabb zökkenőmentesen átszokni az alternatív hajtásokra.