Gyártók Peter Kössler: Nem kell félniük a győri dolgozóknak az automatizáció miatt

Peter Kössler: Nem kell félniük a győri dolgozóknak az automatizáció miatt

Szabó Fanni | 2018.03.22 08:26

Peter Kössler: Nem kell félniük a győri dolgozóknak az automatizáció miatt

Az Audi Hungária idén ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Peter Kössler, a győri gyár egykori vezetője szerint kihívásokkal teli év vár a márkára.

Hirdetés

Március 15-én tartotta éves sajtótájékoztatóját az Audi AG Ingolstadtban. Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója elmondta: 2018 több új modellt hoz a piacra és az elektromos korszak is beköszönt.

Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja és Wendelin Göble, az Audi AG igazgatóságának személyügyekért felelős tagja egy ingolstadti kerekasztal-beszélgetés során beszélt arról, hogy a TT termékaktualizáláson esik át, valamint kiderült az is, hogy a győri és az ingolstadti gyár közösen fogja gyártani ezentúl az A3 Limuzint.

Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója Ingolstadtban

A márka kihívásokkal teli üzleti év előtt áll, azonban hozzátette Peter Kössler: a dízel-krízis még nem zárult le. Az Audi AG árbevétele ennek ellenére tavaly először átlépte a 60 milliárd eurós (több mint 18 ezer milliárd forint) határt. A kiszállított járművek száma 2017-ben 1 867 738-ra emelkedett. 2022-ig a vállalat 10 milliárd eurót invesztál akciótervének megvalósítására és az átalakításokra, további 40 milliárd eurót pedig fejlesztésekre és befektetésekre.

Kerekasztal-beszélgetés Peter Kösslerrel, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagjával és Wendelin Göble-vel az Audi AG igazgatóságának személyügyekért felelős tagjával

Peter Kössler, Az Audi Hungária egykori vezetője elmondta: az idei év mérföldkőnek számít a győri gyár életében. Megindul a Q3 és az Audi Konszern elektromos meghajtásainak sorozatgyártása. Az Audi Hungaria 1 965 165 motort gyártott az elmúlt évben. A e-motorgyártás területén teljesen új gyártási koncepciót valósít meg a vállalat, a moduláris gyártást. A járműszereldében kialakított gyártószigetek között a logisztikai feladatokat vezető nélküli szállító eszközök végzik.

Meghatározó jövőprojektként indul az elektromos meghajtások sorozatgyártása. Úgy gondolom, hogy ez bizonyítja azt, hogy mennyire bízunk a győri gyárban és hosszú távon gondolkozunk ebben a gyártási helyszínben. Jelenleg az előszéria gyártás zajlik. Úgy gondolom, hogy mind a Q3, mind pedig az elektromotor-gyártás az Audi sikerét fogja hozni – hangsúlyozta Peter Kössler.

A győri Széchenyi István Egyetemmel való együttműködés keretében a hallgatók is megismerkedhetnek az elektromotorok gyártásának részleteivel, ugyanis az új gyártás beindításához új szakemberekre is szükség lesz. Wendelin Göble, az Audi AG igazgatóságának személyügyekért felelős tagja szerint fontos, hogy a leendő munkatársak mellett a meglévő dolgozókat is felkészítsék az új technológiák elsajátítására.

– A magyarországi csapat szakmai képzéseken vett részt a Q3 gyártásához, de igyekszünk az elektromos hajtás gyártására is optimális körülményeket teremteni a dolgozóknak, felkészítjük, továbbképezzük őket. Az elektromotorok gyártása érdekében az elmúlt hónapokban 80 új munkahelyet létesítettünk – hangsúlyozta Wendelin Göble.

Peter Kössler az autopro.hu kérdésére elmondta, hogy ma már elengedhetetlen az automatizálás, ugyanakkor a robotok nem veszélyeztetik az operátorok munkáját.

– A győri telephelyet tovább bővítjük, több munkaerőre lesz szükség. Nemcsak a gyártási helyszínbe invesztálunk, hanem a fejlesztésekbe is, ezért operátorokra és fizikai dolgozókra is éppúgy szükség lesz, mint mérnökökre, ezenkívül a Q3 gyártása is további munkaerőt fog igényelni – mondta el Peter Kössler. Hozzátette: az Audinál nem érzékeljük a munkaerőhiányt, a vállalat többször is elnyerte a legvonzóbb magyarországi munkaadó címet, a jövőben azonban elképzelhető, hogy a munkaerőhiány a növekedés korlátja lehet.

A hosszú távú tervekkel kapcsolatban elhangzott, hogy a TT jövőjét illetően stratégiai vita zajlik a vezetőségen belül, annyit azonban elárultak, hogy „ráncfelvarráson” esik majd át a modell és elképzelhető, hogy lesz következő generáció is. Kiderült az is, hogy Ingolstadt és Győr ezentúl közösen gyártja majd az A3 Limuzint.

– A Q3 számításaink szerint nagy siker lesz, az A3-assal együtt azonban valószínűleg meghaladná a győri kapacitás lehetőségeit, ezért a meglévő gyártási hálózatot hatékonyabban kívánjuk kihasználni – mondta el Peter Kössler.

Arra a kérdésre azonban, hogy tervezik-e az elektromos vagy hibrid autók gyártását Győrben, annyit mondtak: az Audi világméretű tervében Győr is szerepel.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink