Gyártók Opel 2013: új motorok, új munkahelyek, új beszállítók

Opel 2013: új motorok, új munkahelyek, új beszállítók

Pardavi Mariann | 2013.12.13 09:46

Opel 2013: új motorok, új munkahelyek, új beszállítók

Cikkünkben azt vesszük végig időrendi sorrendben, hogy milyen események történtek a szentgotthárdi OEM-nél idén.

Hirdetés

Már megírtuk, milyen évet zárt az Audi, hogyan búcsúzott 2013-tól a Suzuki, és milyen események történek a Mercedesnél idén.

Csakúgy, mint az Audi Hungariától, az Opeltől is kulcsfontosságú munkatárs távozott: Légrádi Edit szóvivő helyét Tóth Zsuzsanna vette át 2012 év végén, őt Csontos Judit követte. Az évet azzal zártuk, hogy megírtuk, az Opel eladja hat üzemét anyavállalatának, a General Motorsnak. A tranzakció az ausztriai Aspernben működő sebességváltó gyártó üzem, a torinói fejlesztő központ, a lengyelországi Gliwicében található összeszerelő üzem, a brit és az oroszországi érdekeltség mellett a magyarországi szentgotthárdi motorgyártó üzemet is érinti. Erre a hírre reagált Dános András, az Opel Magyarország kommunikációs igazgatója: a szentgotthárdi gyár eddig is amerikai tulajdonban volt és ezután is abban marad, a tulajdoni szerkezet változása pedig az amerikai cég belügye.

Gyártósoron a famotorok

Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel gyár igazgatója január közepén bejelentette, hogy az üzem a terveknek megfelelően február 8-án megkezdi az első újgenerációs, közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést alkalmazó 170 lóerős 1,6 literes benzinmotorok gyártását, és még az idén indul az 1,6-os dízelek termelése is. Az első ilyen motor egy hétüléses Zafira Tourerbe került. Egyebek mellett az új motorról kérdeztük Solt Tamás gyárigazgatót is interjúnkban. Ahogy a Zafira Tourer, úgy a megújult Insignia is magyar motort kapott. Ki is próbáltuk, mit bír a motor.

Joachim Koschnicke, az Opel elnökhelyettese Orbán Viktor miniszterelnökkel közösen tartott sajtótájékoztatón arról számolt be, hogy bővíti szentgotthárdi üzemét az Opel. A 130 millió eurós beruházással több mint száz munkahelyet hoznak létre, és 1600 négyzetméterrel növelik a termelő üzem területét. A beruházás nyomán több mint 80 új eszközt állítanak munkába, és évente százezernél is több motort bocsátanak majd ki. A munkálatokról itt írtunk.

2012 év végén a HITA beszállítói napot szervezett, ennek eredményeként hat cég vált az Opel beszállítójává. Az eredményekről kérdeztük Kokas Tamást, a HITA beszállítói osztályának vezetőjét.

1,6 literes dízelmotor Szentgotthárdról

Áprilisban arról írtunk, a 2016-ig tartó motoroffenzívában komoly szerep jut Szentgotthárdnak is: a vállalat a motorportfóliójának 80 százalékát újítja meg. 2016 azért is bír nagy jelentőséggel, mert addigra tervezték évi hatszázezer darabra felfuttatni a motorgyártást Esztergomban. Ezt a hírt erősítette meg Solt Tamás ügyvezető igazgató.

Ahogy az Audi és a Mercedes, úgy az Opel is bőkezű volt idén: a szentgotthárdi gyár nemcsak a kultúra mellett tette le voksát, hanem az oktatásért is kiállt.

Egy napra az Opel is megnyitotta kapuit, csakúgy mint az Audi Hungaria.

Júliusban azt jelentették be, hogy egy 60 millió eurós beruházás eredményeképpen az eddig tervezettnél évi 70 ezerrel több motor előállítására lesz képes a gyár, és 100 új munkahely jön létre. Bővül a gyártmánypaletta is, 1,8 literes motorokat is készítenek. Így az immár 700 millió eurós beruházással felérő gyárban 1,4, 1,6 és 1,8 literes benzin-, illetve dízelmotorokat fognak gyártani. Az szentgotthárdi 1,6 SIDI Turbo változata a Frankfurti Autószalonon debütált. A szentgotthárdi gyárban készült motorokat szerkesztőségünk is kipróbálta, a tapaszatatokról is írtunk, ahogy a háromhengeres benzinmotorról is – mely az Adamban mutatkozik be 2014-ben.

Nemcsak a motorokat teszteltük, hanem bejártuk a gyárat is, ugyanis szimulációs munkakörnyezeti tréningen vettünk részt, ahol szerelősoron ismerkedtünk meg a motorgyártás alapjaival.

Októberben megírtuk, hogy a Flex motorgyár projekt keretében eddig 400 dolgozót vettek fel, és az év végéig további 60-nal nő a létszám.

Kiemelt Partnereink