Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jubileum már van, felhőtlen öröm még nincs
Még százezer eladott példány után sem a legjobb biznisz az elektromos autó, legalábbis a BMW értékesítési adatai alapján. Pedig az i3 a maga kategóriájában egy igencsak versenyképes típus, hol van hát a probléma?
Elkészült a BMW kissé megosztó formatervű, ám ennek ellenére nagyon piacképes elektromos modelljének százezredik példánya, amit ahogy ilyenkor illik, meg is ünnepelt a gyártó. Az i3 jubileuma mégsem a teljes hátradőlésről szólt, ugyanis hiába kelendő az elektromos kisautó, továbbra is viszonylag keveset hoz a konyhára.
Az i3 arányaiban jóval kisebb profittal értékesíthető, mint a bajor gyártó belsőégésű motorral szerelt egyéb típusai. Bár a BMW első embere arra számít, hogy a különbség hamarosan fogyásnak indul, ráadásul az akkumulátortechnológia fejlődésének köszönhetően a gyártási költségek is egyre csökkennek, egyelőre nem látni, mikor előzik meg profitabilitás terén hagyományos társaikat az e-modellek.
Pedig a BMW-nek komoly versenyelőnye is van, az elektromotorokat saját maga gyártja, így e szempontból nem függ beszállítóktól. Persze nem minden autógyártó van ilyen szerencsés helyzetben, esetükben az egy taggal hosszabb ellátási lánc további költségeket, ezáltal alacsonyabb marzsot/magasabb fogyasztói vételárat jelent, vagyis plusz egy olyan tényezőt, ami késlelteti a villanyautók gazdaságosabb gyártásának elérkezését.
A bajorok hosszú távon tíz százalékos haszonkulcsot szeretnének látni az i3 modellek gyártási és eladási összesítőiben, azonban hogy milyen hosszú út vezet addig, nem tudni: a gyártó nem közölte, jelenleg mekkora árréssel értékesítik az i3 darabját.
Igazságtalan lenne nem megjegyezni, hogy négy évvel ezelőtti, 2013-as debütálása ellenére az i3 továbbra is egy új, felfutó modellnek számít, mint ilyennek pedig korántsem az a feladata, hogy a gyártó zsebét szakadásig tömje. 2017 első kilenc hónapjában a BMW összesen 1,8 millió kocsira talált vevőt, ebből mindössze 22 ezer volt i3 – ez alig több, mint az összes értékesítés egy százaléka.
Az i-termékcsalád igazi missziója a bajor gyártó elektromobilitási fejlesztéseinek mindennapos demonstrálása, a környezettudatos és fenntartható vállalati összkép erősítése. Ezt segítik az olyan projektek is, mint az elektromos BMW-modellek használt, kiszerelt akkumulátorainak gyári felhasználása: múlt hét óta ötszáz ilyen alkatrész segít a BMW saját szélerőművei által termelt energia tárolásában, illetve az üzemi áramfelhasználási szélsőségek elsimításában.