Gyártók Aki válaszol: Michael Frieß, a kecskeméti Mercedes gyár igazgatója

Aki válaszol: Michael Frieß, a kecskeméti Mercedes gyár igazgatója

Kovács András | 2009.11.11 12:03

Aki válaszol: Michael Frieß, a kecskeméti Mercedes gyár igazgatója

Most még vendégek vagyunk, de hamarosan otthon érezzük magunkat – mondta a kecskeméti alapkőletételen Michael Frieß, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki válaszolt az autopro.hu néhány kérdéseire is.

Hirdetés
Michael Frieß, a kecskeméti Mercedes gyár igazgatója

– 450 hektár vásárolt a gyárterületnek a Mercedes Kecskeméten, ám az évi 150 ezres szériához, vagyis a kapacitáshoz ez sok. Tervezik a további fejlesztéseket, esetleg újabb modellek gyártását?

– Pontosan 440 hektárt vásároltunk, s az első lépésben körülbelül 180 hektárt fogunk beépíteni. Még nincsenek konkrét elképzeléseink a további területekre vonatkozóan, ám szeretnénk fenntartani a lehetőséget, hogy más tevékenységet is folytassunk a fennmaradó részen.

– Nem volt túl drága a telek?

– Gondosságból, elővigyázatosságból vásároltuk az első körben szükségesnél nagyobb területet, hogy ha később felmerülne olyan elképzelés, ami mára még nem fogalmazódott meg konkrétan, legyen lehetőségünk további bővítésre és ne akkor kellejen még drágábban plusz területet vásárolnunk. Nehéz összevetni a németországi és a magyar kínálati árakat, más területek, más adottságokkal, de összességében elégedettek voltunk a kínálati árral. Úgy gondoljuk megfelelő áron jutottunk hozzá. Ki szeretném egészíteni, hogy 150 ezer járművet említett, de az első időszakban ez még csak év 100 ezer darab lesz és a maximális kapacitás az, ami a teljes felfutás után 150 eze

– Milyen piacra szánják a Kecskeméten készült modellt? Magyarországon egyelőre kevés fut a szegmensbe tartozó autókból.

Michael Frieß, a kecskeméti Mercedes gyár igazgatója

– Nem szoktunk a különböző országok piacaira különböző modelleket gyártani, a világ valamennyi szegletébe szállítjuk majd a Magyarországon készült Mercedeseket, ahol van márkaképviselet. És minél többet szeretnénk itt is eladni.

– Van-e olyan beszállítója a most futó gyártásnak Magyarországról, aki a következő modelleknél is partner lehet, immár Kecskeméten?

– Most vagyunk a beszállítók kiválasztásának első fázisában, az még nincs eldöntve, hogy azok, akik most a rastatti gyárba szállítanak, Kecskeméten is el fogják nyerni a pályázaton ezt a lehetőséget.

– Minek köszönheti a szegedi központú, kecskeméti gyártóbázisú KÉSZ, hogy a vállalkozás építheti az első csarnokot a Mercedes-gyár területén?

Michael Frieß, a kecskeméti Mercedes gyár igazgatója

– Minden építési munkára pályázatot szoktunk kiírni, s ezúttal is így cselekedtünk. Megelégedésünkre szolgált, hogy közel húsz ajánlat érkezett, a kiválasztásnál pedig a két legfontosabb szempont a minőség és a költség volt. Közülük a KÉSZ pályázata bizonyult a legversenyképesebbnek, s külön öröm, hogy egy magyar vállalkozás nyerte el a lakkozó üzem építésének megbízását.

– Mennyire van már kész az a modell, amit Kecskeméten gyártanak majd, gurul már a tesztpályákon? Ebben az ügyben nagy a titkolózás.

– Az első prototípusok már elkészültek, de erről a modellről többet tényleg nem mondhatok.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink