Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A legnagyobb autógyártó: dízelbotránnyal is első a VW
A wolfsburgi márka az elmúlt fél év nehézségei ellenére 2016 első három hónapjában több autót adott el, mint a Toyota, így visszaszerezte a legnagyobb autógyártó címét.
Aki csak 2016 első negyedévének eredményeit figyeli, könnyen azt hiheti, az utóbbi fél évben nem történt semmi különös a Volkswagen háza táján, sőt, sikert sikerre halmoz a gyártó. A németek ugyanis az év első három hónapjában visszavették a Toyotától a legnagyobb autógyártó címét, hiszen az vásárlók a népautókra tartottak leginkább igényt.
Ennek ellenére hiba lenne azt feltételezni, hogy az emissziós botrány jót tett az eladásoknak, hiszen a váratlan fordulathoz több tényező is kellett, írja az Automobilwoche. A VW erős időszakot zárt Kínában, a Toyota azonban nem tervezett leállásra kényszerült: egy baleset miatt a korábban tervezettnél 2,3 százalékkal kevesebb (2,46 millió) új autót készített.
A kínai vásárlók segítették élre a német gyártót |
A VW ezzel szemben még az Egyesült Államokban is növelte eladásait, az erős kínai kereslet segítségével pedig összesen 2,51 millió autót értékesített. A dobogóra a 2016. január és március közötti adatok alapján harmadikként a GM fért fel.
Biztosan érdekes lesz a második negyedéves eredmény is: a VW eladásai a dízelbotrány miatt kiszámíthatatlannak tűnnek, ám a Toyota április közepén ismét kényszerszünetet hirdetett – ezúttal természeti katasztrófa miatt.