Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
830 lóerővel érkezik a Ferrari plug-in hibridje
Leleplezte történelmének második plug-in hibrid modelljét a Ferrari. A 830 lóerős 296 GTB egy újabb mérföldkő az olasz sportautógyártó elektrifikációs tervében, aminek néhány éven belül egy tisztán elektromos modell bemutatása is része.
A 296 GTB a Ferrari harmadik sorozatgyártásba kerülő hibridhajtású modellje. A sort az SF90 Stradale indította 2019-ben, majd tavaly annak kabrió változata, az SF90 Spider folytatta.
Saját kategóriát teremtett
Enrico Galliera, a Ferrari marketingért és értékesítésért felelős vezetője az új típus online bemutatóján elmondta, hogy az új szegmenst teremtett.
„Ha az SF90-est a maximális teljesítmény eléréséért terveztük, akkor ezt a vezetési élvezet csúcsának eléréséért” – idézi Galliera szavait a Reuters. „Arra számítunk, hogy ez majd segíteni fog nekünk olyan ügyfeleket bevonzani, akik nem vezetnek Ferrarit jelenleg” – folytatta az új típus piaci potenciálját fejtegetve.
A kétüléses 296 GTB összesen 269 ezer euróba fog kerülni, míg a növelt teljesítményű Assetto Fiorano változata 302 ezer euróért lesz rendelhető. Az új plug-in hibrid végsebessége több, mint 330 kilométer.
A középmotoros sportautó meghajtásáról a 122 kilowattos elektromos motor mellett egy V6-os turbómotor gondoskodik. Utóbbi motortípusról elmondható, hogy bár a Ferrari versenyautóiban az 50-es évek óta megtalálható, egy utcai használatra szánt autóba csak most először építik be. A márka utcai modelljeit jellemzően V8 és V12 hengerelrendezésű erőforrásokkal szerelik.
Csak a 7,45 kilowattórás akkumulátorban tárolt energiát használva a 296 GTB 25 kibocsátásmentes kilométert tehet meg.
Nem áll meg a modelloffenzíva
Az új hibrid, melynek értékesítése 2022 első negyedévében, Európában kezdődik, a Ferrari harmadik és utolsó idén bemutatott autója, jövőre azonban újabb típusok, köztük a márka első SUV-jának leleplezése van betervezve, míg az első tisztán elektromos modellt 2025-ben tekintheti majd meg a nagyközönség.
A tömegmodelleket készítő OEM-ekhez hasonlóan a luxusautó- és sportautógyártók is azon dolgoznak, hogy kínálatukat elektrifikálják. A Volkswagen Csoporthoz tartozó Porsche például a Taycan képében már most is rendelkezik egy teljesen elektromos modellel, míg a szintén a német konszern részét alkotó Lamborghini 2024-től csak hibrideket fog forgalmazni.