Gyártók 830 lóerővel érkezik a Ferrari plug-in hibridje

830 lóerővel érkezik a Ferrari plug-in hibridje

autopro.hu/V.M. | 2021.06.25 16:21

830 lóerővel érkezik a Ferrari plug-in hibridje

Fotó: Facebook/Ferrari

Leleplezte történelmének második plug-in hibrid modelljét a Ferrari. A 830 lóerős 296 GTB egy újabb mérföldkő az olasz sportautógyártó elektrifikációs tervében, aminek néhány éven belül egy tisztán elektromos modell bemutatása is része.

Hirdetés

A 296 GTB a Ferrari harmadik sorozatgyártásba kerülő hibridhajtású modellje. A sort az SF90 Stradale indította 2019-ben, majd tavaly annak kabrió változata, az SF90 Spider folytatta.

Saját kategóriát teremtett

Enrico Galliera, a Ferrari marketingért és értékesítésért felelős vezetője az új típus online bemutatóján elmondta, hogy az új szegmenst teremtett.

„Ha az SF90-est a maximális teljesítmény eléréséért terveztük, akkor ezt a vezetési élvezet csúcsának eléréséért” – idézi Galliera szavait a Reuters. „Arra számítunk, hogy ez majd segíteni fog nekünk olyan ügyfeleket bevonzani, akik nem vezetnek Ferrarit jelenleg” – folytatta az új típus piaci potenciálját fejtegetve.

A kétüléses 296 GTB összesen 269 ezer euróba fog kerülni, míg a növelt teljesítményű Assetto Fiorano változata 302 ezer euróért lesz rendelhető. Az új plug-in hibrid végsebessége több, mint 330 kilométer.

A középmotoros sportautó meghajtásáról a 122 kilowattos elektromos motor mellett egy V6-os turbómotor gondoskodik. Utóbbi motortípusról elmondható, hogy bár a Ferrari versenyautóiban az 50-es évek óta megtalálható, egy utcai használatra szánt autóba csak most először építik be. A márka utcai modelljeit jellemzően V8 és V12 hengerelrendezésű erőforrásokkal szerelik.

Csak a 7,45 kilowattórás akkumulátorban tárolt energiát használva a 296 GTB 25 kibocsátásmentes kilométert tehet meg.

Nem áll meg a modelloffenzíva

Az új hibrid, melynek értékesítése 2022 első negyedévében, Európában kezdődik, a Ferrari harmadik és utolsó idén bemutatott autója, jövőre azonban újabb típusok, köztük a márka első SUV-jának leleplezése van betervezve, míg az első tisztán elektromos modellt 2025-ben tekintheti majd meg a nagyközönség.

A tömegmodelleket készítő OEM-ekhez hasonlóan a luxusautó- és sportautógyártók is azon dolgoznak, hogy kínálatukat elektrifikálják. A Volkswagen Csoporthoz tartozó Porsche például a Taycan képében már most is rendelkezik egy teljesen elektromos modellel, míg a szintén a német konszern részét alkotó Lamborghini 2024-től csak hibrideket fog forgalmazni.

Kiemelt Partnereink