Gyártók 300 lóerős kabrió Győrből

300 lóerős kabrió Győrből

autopro.hu | 2014.02.23 08:40

300 lóerős kabrió Győrből

Genfben állítja ki az S3 Cabriolet modelljét az Audi. A nyitott kompakt négyüléses 2.0 TFSI motorja 300 lóerős, maximális forgatónyomatéka 380 newtonméter.

Hirdetés

Az Audi S3 Cabriolet is quattro összkerékhajtással készül. Hosszúsága 4,43, tengelytávja 2,60, szélessége 1,79, míg magassága 1,39 méter. A nyitott, négyüléses modell elektrohidraulikus mozgatású vászontetővel készül, tömegét magnézium, alumínium és nagyszilárdságú acélfajták széles körű alkalmazásával tartották alacsonyan tervezői. Utastere zajszintjét a tető intenzív csillapító hatású habbetétje mérsékli hatékonyan. A vászontető háromféle színben szerepel a kínálatban, nyitása és zárása pedig – 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is – mindössze 18-18 másodpercet igényel. Baleset során aktív borulásvédelmi rendszer óvja az utasokat.

Az Audi S3 Cabriolet hajtásáról a 2.0 TFSI aggregát csúcsváltozata gondoskodik, amely 5500 és 6200 percenkénti fordulatszám között 221 kW (300 LE) teljesítménnyel szolgál, 380 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig az 1800 és 5500 közötti fordulatszám-tartományon mindvégig a vezető rendelkezésére áll. Az S tronic sebességváltóval az új nyitott, négyüléses Audi álló helyzetből mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára határolja le az elektronika. Az Audi S3 Cabriolet saját tömege (vezető nélkül) 1620 kilogramm. Utascelláját nagy arányban”különösen nagy szilárdságú acél” alkotja, míg motorházfedelének anyaga alumínium.

Az 1984 köbcentiméteres (furat x löket: 82,5 x 92,8 milliméter), turbófeltöltésű 2.0 TFSI aggregát vérbeli sportmotor. Teljesítményét nagy igénybevételre méretezett alumíniumdugattyúk és nagyszilárdságú hajtókarok közvetítik a forgattyústengely felé. Hengerfeje alumínium-szilícium ötvözete magas fokú hőállóságát és szilárdságát csekély saját tömeggel kombinálja. Rendkívül kulturált járását két kiegyenlítő tengely segíti.

A turbófeltöltő akár 1,2 bar töltőnyomást is produkál, a komprimált levegő hőmérsékletét pedig nagyteljesítményű töltőlevegő-hűtő mérsékli intenzíven. Az égésterekbe áramló levegőnek úgynevezett „drumble” töltetterelő élek kölcsönöznek célzottan kétirányú perdületet. A szívóoldal vezérműtengelye 60, a kipufogószelepeké pedig 30 fokos szögtartományon állítható. A szelepemelést az Audi valvelift system (AVS) technikája két fokozatban szabályozza.

A quattro hajtás szíve az Audi keresztirányban beépített motorral készülő modelljeiben az új fejlesztésű, elektronikus szabályzású és hidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsoló. E kompakt és robusztus komponens a kardántengely végén, a hátsó differenciálmű előtt dolgozik, ahol viszonylag csekély tömegével is javítja az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlást. Belsejében olajfürdőben futó lamellaköteget rejt. A fém súrlódó gyűrűk páronként helyezkednek el egymás mögött, egyiküket fogazata a házhoz rögzíti, míg a másik a kihajtótengelyen keresztül csatlakozik a hátsó differenciálműhöz.

Normál üzemi körülmények között a tengelykapcsoló a forgatónyomaték nagyobb részét az első kerekekre küldi. Amennyiben ezek vonóerő-átadási képessége csökkenne, a rendszer a lamellapárok szabályozott összepréselésével a nyomaték egy részét fokozatmentesen a hátsó kerekek felé irányítja át, pillanatok alatt.

Közvetlen és pontos reakcióival, magas fokú stabilitásával futóműve tökéletesen egészíti ki az Audi S3 Cabriolet karakterét. Első és hátsó tengelye közötti 56:44 arányú tömegeloszlása igazán harmonikus, amelyben motorja hátrafelé döntött beépítési pozíciója éppúgy fontos szerepet játszik, mint előretolt első tengelyvonala. Mindkét megoldás a konszern moduláris keresztirányú platformjának alkalmazásával vált lehetővé. Az első felfüggesztés függőcsapja és a segédváz egyaránt alumíniumból készül, hátul négykaros felfüggesztést alkalmaztak a tervezők.

A karosszéria az S-sportfutóműnek köszönhetően 25 milliméterrel helyezkedik el mélyebben, mint az Audi A3 Cabriolet modellé. A szériafelszereltséghez tartozó progresszív kormányzás fogasléce a bekormányzási szög növekedtével egyre közvetlenebb áttételt eredményez, a sportosság és a kényelem tökéletes ötvözetével szolgálva. Az elektromechanikus progresszív kormányzás a pillanatnyi sebességhez igazítja áttételét, s számos opcionális vezetői segédrendszer működését is lehetővé teszi.

Az Audi S3 Cabriolet alapkivitelében 8Jx18 méretű, öt parallelküllős dizájn szerinti, polírozott ezüstszínű könnyűfém keréktárcsákra szerelt 225/40 R18 dimenziójú gumiabroncsokon gördül. A keréktárcsák a különösen csekély tömeget lehetővé tévő alumínium-flowforming technológiával készültek. Kívánságra további 18 és 19 hüvelyk peremátmérőjű keréktárcsák is rendelhetők.

Az első féktárcsák meglehetősen nagy, 340 milliméter átmérőjűek, feketére – opcióként vörösre – fényezett féknyergük „S3” feliratot hordoz. Az elektromechanikus rögzítőfék a hátsó fékekbe integráltan működik. Az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) új fejlesztési fokozatában jelenik meg, amely még a menetdinamikai határtartományok elérését megelőzően enyhe fékezéssel avatkozik be a belső kanyaríven gördülő keréken. Ezzel hatékonyan fokozza az autó agilitását, illetve egészíti ki a quattro állandó összkerékhajtás működését.

Az alapkivitelhez tartozó Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer a motor, a kormányrásegítés és az S tronic sebességváltó karakterisztikáját változtatja, a vezető választása szerinti comfort, auto, dynamic, efficiency vagy individual üzemmódok szerint. Az Audi drive select rendszerébe az extrafelszerelésként rendelhető Audi magnetic ride csillapítás-szabályzás is integrálható.

Kiemelt Partnereink