Archív Mélypontra kerülhet Kína

Mélypontra kerülhet Kína

MTI | 2020.02.07 15:21

Mélypontra kerülhet Kína

Fotó: Pixabay

Mind többen vélik úgy, hogy az új koronavírus lelassítja Kína gazdasági növekedését, miközben az ellátási lánc megszakadása miatt leállította dél-koreai járműgyártását a Hyundai, a japán Nissan pedig januári járműeladásának az eséséről jelentett.

Hirdetés

Egyre több elemző vár lassuló kínai gazdasági növekedést

A Goldman Sachs az első negyedévi éves szintű kínai GDP-növekedési várakozását 5,6 százalékról 4 százalékra, az idei évit 5,9 százalékról 5,5 százalékra rontotta. A Standard Chartered a negyedéves növekedési előrejelzését 6 százalékról 4,5 százalékra, az évest 6,1 százalékról 5,8 százalékra, a Citi a negyedévest 5,9 százalékról 4,8 százalékra, az évest 5,8 százalékról 5,5 százalékra, a Nomura a negyedévest 5,8 százalékról 3,8 százalékra, az évest pedig 5,7 százalékról 5,6 százalékra csökkentette.

A Standard & Poor's az idei várható kínai gazdasági növekedéssel kapcsolatos előrejelzését 5,7 százalékról 5 százalékra változtatta, de előrejelzése szerint a GDP növekedése 6,4 százalékra gyorsul 2021-ben.

Kína hazai összterméke (GDP) tavaly 6,1 százalékkal nőtt, közel 30 éve legkisebb mértékben bővült. Az idei növekedési célt a parlament márciusban esedékes, szokásos évenkénti plenáris ülésén határozzák majd meg.

Rengeteg autógyár állt le

A Hyundai a bejelentésének megfelelően ideiglenesen leállította belföldi autógyártását a kínai alkatrész-szállítások akadozása miatt. A termelést egyelőre hétfőig függesztették fel. A teljes belföldi gyártás leállítására 1997, a pénzügyi válság óta nem volt példa.

Az ugyancsak dél-koreai Kia Motors, amelyben 34 százalékos részesedéssel rendelkezik a Hyundai, szintén leállította termelését és arra számít, hogy legkorábban a jövő hét elején indíthatja újra.

Hasonló sorsra jutott a Ssangyong Motor, amely már kedd óta nem gyárt egyetlen dél-koreai gyárában.

A Nissan japán járműgyártó arról számolt be, hogy januárban éves összevetésben 118 ezer 143 autót értékesített Kínában, a világ vezető autópiacán, ami 11,8 százalékos csökkenés éves összevetésben. A Nissan tavaly 1,55 millió autót adott el Kínában, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2018. évinél.

A Fiat Chrysler még korábban arra figyelmeztetett, hogy ha rövidesen nem áll helyre az alkatrészszállítás Kínából, akkor 2-4 héten belül le kell állítania a termelést egyik európai gyárában.

Kiemelt Partnereink