Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Uniós e-autós támogatást szorgalmaz a kormány
Európai szintű elektromosautó-vásárlásösztönző támogatást kell indítani, mert a zöld átálláshoz ez nélkülözhetetlen - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) 24. pénzügyi csúcstalálkozóján Budapesten.
Az általános ösztönzőprogramok ideje lejárt, helyette specifikus programok kellenek – hangsúlyozta a miniszter, hozzátéve: mivel 2035 után elektromos vagy hidrogénhajtású autót lehet majd eladni, az átállást támogatni kell.
Nagy Márton kiemelte, hogy az elektromos autók elterjedése gyorsul: számuk megközelítette a 14 milliót 2023-ban, ennek 58 százalékát Kínában értékesítették. Kínában közel 30 százaléka az eladott új autóknak elektromos volt 2022-ben, míg Európában 21 százalék, az Egyesült Államokban pedig alig 8 százalék.
Az állami támogatás szerepe jelentős az elektromos autók vásárlásához kapcsolódva, eléri világszinten a 30-40 milliárd dollárt, ebben Kína az első, Európa a második. Idén globálisan az állami támogatások elérhetik akár a 100 milliárd dollárt - sorolta.
Nehéz a dolga Európának
Európában az elektromos autók elterjedését több tényező hátráltatja a magas vételár mellett, ezek közé sorolta a gyors értékvesztést, drága biztosítást, vagy a magas javítási költségeket. A német autóipar elektromos átállását egyszerre veszélyezteti a globális verseny, a bürokrácia, a magas energiaárak és a pénzügyi nehézségek - mondta, hozzátéve: a német autóipar egyre kevesebb embert foglalkoztat, miközben az Egyesült Államok növeli az autóipari munkahelyek számát.
Hangsúlyozta: Magyarország exportteljesítményében az akkumulátor- és autóipar kiemelkedő, GDP-arányosan a magyar járműexport az EU-ban a negyedik legnagyobb, az akkumulátorexport GDP-arányos értéke pedig a legnagyobb volt az unióban. Az ország lehet az egyik legnagyobb akkumulátorgyártó a világon. A bejelentett új beruházások több mint 80 százaléka az elektromos autó ökoszisztémához kapcsolódik - mutatott rá. Ugyanakkor, ha a német elektromos autógyártás versenyképessége tovább romlik, az a hazai jármű- és akkumulátorgyártást is súlyosan veszélyezteti. Már a tavalyi utolsó negyedévben lassult a magyar közúti járműgyártás és akkumulátorgyártás exportértékesítése a német elektromos autóipar visszaesése miatt.
„Európai szintű elektromosautó-vásárlásösztönző programot kell indítani, amely versenyelőnyt adna az európai gyártású elektromos autóknak. A magyar elnökség idején biztosan kezdeményezni fogjuk a programot" - tájékoztatott Nagy Márton.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!