Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szintetikus üzemanyag nélkül nem lesz gyors átállás
Volker Wissing német közlekedési miniszter optimista az Európai Unió belső égésű motorral szerelt autók betiltására vonatkozó törvénytervezetével kapcsolatban. Szerinte a kérdésről kirobbant vita megoldható, de nem a következő napokban kell döntést hozni.
Mint ismert, az Európai Unió tagországai március elején szavaztak volna arról, hogy betiltsák-e az unióban 2035-től a belső égésű motorral szerelt új autók forgalmazását. A zéró emissziós célokkal mindenki egyetért, de több tagállam – köztük az olaszok, keleti országok és részben Németország – a szintetikus üzemanyagok használatáért lobbizik. Utóbbiak álláspontja szerint a zöld módon előállított szintetikus üzemanyag (e-fuel) ugyanúgy a környezetvédelmi célokat szolgálná, mint az akkumulátoros elektromos autók, de a technológiai nyitottság megkönnyítené az ipar dolgát az átállásban.
„Jó úton haladunk” - mondta Wissing a Berlin melletti Mesebergben tartott kormányülésen, amelyen Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke is részt vett. Von der Leyen gyors megegyezést sürget a kérdésben, és Olaf Scholz német kancellárral együtt hangsúlyozták, hogy „konstruktív tárgyalásokat folytatnak”, amikről azonban részleteket nem közöltek.
A közlekedési miniszter elmondása szerint egyetért Von der Leyennel abban, hogy az EU klímacéljait teljesíteni kell, és most az a kérdés, hogy a technológia iránti nyitottságot miként építsék be a bizottsági javaslatokba.
Wissing azt szeretné, ha a 2035-ös határidő után is lehetséges lenne a szintetikus üzemanyagok használata, és azt mondta, hogy a Bizottság által ígért javaslat ennek megvalósítására még mindig hiányzik.
Formaság lenne, nem lett az
A most elhalasztott szavazás alapesetben csak formalitás lenne, ezen a szavazáson általában változtatás nélkül hagyják jóvá a törvényeket. Most azonban más a helyzet, az olaszok és a németek együttes ellenzésével a törvény már nem ment volna át a rostán.
Wissing azt mondta, hogy a kérdést nem egy héten belül kell eldönteni, utalva az elhalasztott szavazásra. Az Európai Bizottság és az EU soros elnökségét betöltő Svédország egyaránt konzultációkat folytat országokkal, hogy megpróbáljanak egyességre jutni a törvényt illetően – írja a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!