Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem tetszik a németeknek, ahogy az USA támogatja a járműiparát
Hildegard Müller az Amerikai Egyesült Államok inflációcsökkentési törvényét bírálta. Ugyanakkor a VDA vezetője szeretné, ha Európa is jobban támogatná a hazai autógyártását – és így persze a német járműipart is.
A német autóipar kritikusnak véli az amerikai kormány hatalmas beruházási terveit, ugyanakkor az európai problémákra is felhívja a figyelmet. Hildegard Müller a VDA vezetője a Handelsblatts egyik rendezvényén azt nyilatkozta, hogy az amerikai cégek profitálnak az elektromobiltásból a a hazai gyártás után járó támogatásoknak és adójóváírásoknak köszönhetően.
A német járműipar érdekvédő szervezetének vezetője szerint sürgősen szükség van hasonló politikára Németországban és az Európai Unióban, azaz a hazai cégekre jobban kellene fókuszálni.
„Hogyan tegyem alkalmassá a telephelyemet? Ez az a kérdés, amit többször feltennék Európának” – mondta.
Túlzásba viszik az amerikaiak
Amellett, hogy a hazai gyártók támogatásával Müller is egyetértett, az amerikai törvényhozásban idén elfogadott csomag egyes elemeivel már vitába szállt.
A nemzetközi partnereket kizáró nagy nemzeti finanszírozási programok, például az inflációcsökkentési törvény „nem felelnek meg a szabadkereskedelemről alkotott felfogásunknak”. – nyilatkozta Müller, hozzátéve, hogy ez protekcionizmushoz és végső soron a fogyasztói árak emelkedéséhez vezet.
„De ezért is muszáj most Európának egy kiélezett helyszíni versenyt rendeznie – ázsiai országokkal is” fogalmazott.
Lassú engedélyezési eljárás
A szervezet vezetője a magas energia árakat hozta fel példának, amiben Európa hátrányban van: már az ukrajnai háború előtt is magasak voltak az energia árak néhány európai országban. Egy további pont, ami nyugtalanítja: az innováció és a kutatás.
„Ami a kreatív versenyt illeti, az Egyesült Államok egyértelműen előrébb jár. Európában és Németországban hajlamosak vagyunk több szabályozással és korlátozással reagálni. Ez az egyik oka annak, hogy miért vagyunk lemaradva a helyszínnel kapcsolatos döntések terén” – fogalmazott, és ez összecseng Thomas Schäfer, a VW márkafőnöke nemrégiben tett hasonló kijelentésével.
A tervezési és jóváhagyási eljárások még mindig túl lassúak és bonyolultak. A szigorúbb környezetvédelmi és emberi jogi normákat tartalmazó német ellátási lánc törvény fontos lépés, de a részleteket a kisvállalatok nehezen tudják kezelni. Ami jól érthető az „túl tökéletes és túl bürokratikus” lesz.
Müller ismét azt szorgalmazta, hogy az akkumulátoros elektromos meghajtások mellett a forgalom lebonyolításában vegyék figyelembe az üzemanyagcellákat és a szintetikus üzemanyagokat is – írja az Automobilwoche.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!