Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem hódították meg a német autók az USA-t
Az Egyesült Államokban a második negyedévben is nehéz dolguk volt az autógyártóknak, ennek megfelelően a német márkák eladásai is csökkentek – egy kivétellel, bár hozzá kell tenni, hogy nincs még adat az összes gyártó eladásairól.
Friss közlése szerint a Volkswagen 78.281 új autót adott el a második negyedévben az Egyesült Államok piacán, mintegy harmadával kevesebbet, mint egy évvel ezelőtt. A gyártó nincs egyedül a visszaeséssel, az egész amerikai piac szenved a chiphiánytól és az ellátási láncok problémáitól.
A Volkswagennél szinte minden modell esetében tetten érhető volt a trend: az amerikai vásárlók körében régóta nagy népszerűségnek örvendő Atlas és Tiguan városi SUV-k eladása is bezuhant. A féléves mérleg sem jobb: az első hat hónapban az eladások mintegy 32 százalékkal, 143.279 autóra estek vissza.
A BMW-nek is meg kellett birkóznia az eladások súlyos visszaesésével az amerikai piacon. A BMW logóval ellátott autókból 78.905 fogyott, 18,3 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi év azonos időszakában. Különösen a szedánok népszerűsége csökkent, de a kontinensen népszerű szegmensben, az SUV-k terén is elmaradt az áttörés a BMW-nél. A Mini leányvállalat eladásai csaknem felére estek vissza.
A Porsche a kivétel
A VW leányvállalatai közül az Audi amerikai eladásai 28 százalékkal 48.049 autóra csökkentek a júniussal zárult három hónapban, míg az első fél évet nézve 31 százalékos mínuszban van 83.554 új autójával a vállalat.
A Porsche jelenti a kivételt, itt az eladások 2,8 százalékkal 19.487 autóra nőttek. Az első hat hónap tekintetében azonban a Porsche eladásai is csökkentek 10,5 százalékkal: 32.529 autót értékesített hat hónap alatt a vállalat. A Mercedes-Benz adatai még nem voltak elérhetők – írja az Automobilwoche.
Viszonyításképpen a legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors eladásai 15 százalékkal, 582.401 új járműre csökkentek a második negyedévben.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!