Elemzések Nehéz helyzetben az európai autógyártók

Nehéz helyzetben az európai autógyártók

autopro.hu/Ó.B. | 2022.11.07 10:20

Nehéz helyzetben az európai autógyártók

A kép illusztráció. | Fotó: Volkswagen Newsroom

A BMW és a Stellantis autógyártók nemrégiben aggodalmukat fejezték ki Európa gazdasági kilátásaival kapcsolatban, és figyelmeztettek a kontinens fogyasztói bizalmának hanyatlására, valamint részvényeik megcsappanására.

Hirdetés

„Az európai makrogazdasági helyzet nagyon komoly kihívást jelent” - mondta Richard Palmer, a Stellantis pénzügyi igazgatója egy elemzőkkel folytatott konferenciahíváson hozzátéve: „ha lenne egy hely, ami miatt jobban aggódnék, mint bármely másikért, az Európa lenne.”

Közben az Unilever fogyasztási cikkeket gyártó cég súlyosnak értékelte az európai fogyasztói hangulatot, valamint az Amazon megerősítette az európaiak alacsonyabb költéséről szóló híreket.

Más nagy autógyártó cégekhez hasonlóan a Stellantist és a BMW-t is sújtották az ellátási lánc koronavírus-járvány miatti zavarai. A jelenség visszafogta az autógyártást, ami lényegében minden vállalatot érintett.

Javuló eredmények a gondok ellenére

Az alacsony járműkínálat és az erős fogyasztói kereslet mixéből azonban sokan profitáltak, mert ez lehetővé tette a gyártók számára az árak emelését és magas szinten tartását, még akkor is, amikor a félvezetőhiány az enyhülés jeleit mutatja.

A BMW 35,3 százalékos ugrást ért el a harmadik negyedévben a járműeladások kismértékű visszaesése ellenére. A Stellantis elmondta, hogy bevétele 29 százalékkal nőtt a járműeladások 13 százalékos növekedésének köszönhetően, ahogy egyre több félvezető vált elérhetővé.

A héten a Ferrari azt nyilatkozta, hogy bízik az idei és 2023-as kilátásaiban, mivel a luxusautói iránti kereslet, valamint az árképzési ereje továbbra is erős.

A napokban a BMW és a Stellantis is bejelentette, hogy 2023 második negyedévére is bőven rendelkeznek rendelésekkel.

Nehéz helyzetbe kerülhetnek a vásárlók

A BMW pénzügyi igazgatója, Nicholas Peter úgy nyilatkozott, hogy a magas infláció és az emelkedő kamatok komolyan érinthetik a vásárlók pénztárcáját.

„Ez a fogyasztók körülményeinek romlását okozza, ami hatással lesz magatartásukra a következő hónapokban. Ezért továbbra is arra számítunk, hogy az átlagosnál magasabb rendelésállományunk normalizálódik, különösen Európában” – mondta.

Hozzátette, az ügyfelek elégedetlenek az új autókra való várakozási idő miatt, így „a rendelések enyhe csökkenése nem lenne negatív” a gyártók számára.

Palmer elmondta, hogy a Stellantis „készen áll a kereslet minden gyengeségére”, de rövid távon a sofőrhiány is érinti a céget, ugyanis alig van, aki a legyártott autókat kiszállítsa a kereskedésekbe.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink