Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Negyedére estek vissza az újautó-eladások január óta
Januárról áprilisra közel negyedére esetek vissza az újautó-eladások Európában a márciusban bevezetett, új típusú koronavírus terjedését korlátozó óvintézkedések következtében. Az autógyártókat nagyon eltérő mértékben érintették a változások, az értékesítések azonban mindegyiküknél zuhanásba kezdtek.
A Learnbonds.com elemzése szerint 2020 januárja és áprilisa között az Európai Unióban, az Egyesült Királyságban, Izlandon, Norvégiában, illetve Svájcban 74 százalékkal csökkent az újautó-eladások száma. Áprilisban összesen 292 ezer darab, a márciusi 853 ezernél 65,75 százalékkal kevesebb autó kelt el. Az esés még drasztikusabb, ha az eladásokat a 2019. decemberi értékkel vetjük össze, mikor is mintegy 1 millió 261 ezer személyautót helyeztek forgalomba.
Japán autógyártókat érték a legnagyobb veszteségek
Január és április között éves összehasonlításban a Mazda eladásai 53 százalékponttal, a gyártók közül a legnagyobb mértékben estek vissza az elemzés által lefedett államokban. A második legrosszabbul a Honda teljesített 50,6 százalékos csökkenéssel, a járvány által harmadik leginkább érintett gyártó pedig a Fiat Chrysler volt, aminek járműveiből 48 százalékkal fogyott kevesebb.
A legellenállóbbnak a Toyota Csoport, a BMW Csoport és a Volvo bizonyultak, eladásaik sorrendben 24,8, 29,6, valamint 31 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól. Az autógyártók összességében 39,73 százalékos visszaesést tapasztalhattak az értékesítésekben.
Megőrizte pozícióját a Volkswagen
Az év első négy hónapjában tizenöt autógyártó összesen körülbelül 3 millió 240 ezer járművet adott el, ami az egy évvel korábbi 5 millió 328 ezernél 39,19 százalékkal számít kevesebbnek.
A piacvezető továbbra is a Volkswagen Csoport, mely 884 761 gépkocsiján adhatott túl. A dobogó második és harmadik fokaira sorrendben a PSA Csoport, valamint a Renault Csoport állhatott, 492 144, illetőleg 297 345 autót értékesítve. Abszolút mértékben a legnagyobb visszaesését a VW könyvelhette el, mely az előző évinél 445 284 darabbal kevesebb járművet adott el.
Az autóipar miatt kerülhetnek bajba egyes gazdaságok
A vizsgált időszakban összességében mindegyik autógyártó eladásaiban csökkenés ment végbe, és az újautó-kereslet nem fogja egyik napról a másikra elérni a járvány előtti szintjét. Azokat az európai országok, amelyek gazdasága az átlagnál nagyobb mértékben alapul az autóiparon, a kereslet tartós gyengélkedésével szemben érzékenyebbek. Ilyen például Németország is, ahol az export értékének egy jelentős hányada az autóiparhoz kötődik.
Az autóvásárlások elhalasztása, együtt a gyárakban bevezetett, megbetegedéseket akadályozó intézkedésekkel pedig az idén készülő járművek mennyiségében is csökkenést fog okozni.