Elemzések Nagyobb üzleti forgalom, kisebb profit – ötmilliárd euróra csökken a BMW nyeresége

Nagyobb üzleti forgalom, kisebb profit – ötmilliárd euróra csökken a BMW nyeresége

autopro.hu/Sz.K. | 2020.03.17 11:23

Nagyobb üzleti forgalom, kisebb profit – ötmilliárd euróra csökken a BMW nyeresége

Fotó: BMW Group Pressroom

A BMW először érte el a 100 milliárd euró feletti üzleti forgalmat, nyeresége azonban 29 százalékkal csökkent. Oliver Zipse azonban ennek ellenére is optimista.

Hirdetés

A BMW autógyártó tavaly először lépte át a 100 milliárd eurós (33 934 milliárd forintos) üzleti forgalmat, nyeresége azonban 29 százalékkal 7,1-ről 5,0 milliárd euróra (2 409-ről 1 697 milliárd forintra) csökkent. Az új technológiákba és modellekbe való befektetések, illetve az elektromos hajtás gyártására történő átállás erősen megnyomta a kiadásokat, nem is beszélve egy 1,4 milliárd eurós (475 milliárd forintos) EU-s kartellbüntetésről. Oliver Zipse vezérigazgató azonban optimista. Szerinte a jövedelmezőség negyedévről negyedévre növekszik, és a BMW-nek megvannak ehhez a megfelelő termékei.

Az utolsó negyedévben az autógyártó helyrehozta magát, ezzel meghaladva az elemzők várakozásait. Ennek oka, hogy a BMW jelentősen több luxusautót ad el. A negyedéves üzleti forgalma csaknem 20 százalékkal 29,4 milliárd euróra (9 984 milliárd forintra), adózás előtti nyeresége pedig 14 százalékkal 2,055 milliárd euróra (698 milliárd forintra) nőtt.

Csökkent az osztalék

– Most, pontosan a megfelelő pillanatban kibontakozik teljes potenciálunk – mondta Zipse. A folyó évről áttekintést a március 18-i pénzügyi sajtótájékoztatón, Münchenben fog adni.

A konszernen belül az osztalék törzsrészvényenként 2,5 euróra (849 forintra) csökkent, egy évvel ezelőtt ez 3,5 euró (1 189 forint) volt.

Nicolas Peter pénzügyi igazgató elmondta, hogy előzetes beruházások zajlanak a jövő olyan új technológiáiba, mint amilyen az e-mobilitás is. A K+F költségek és befektetések tavaly 12 százalékkal növekedtek. 2022 végéig a konszern 12 milliárd eurót (4 077 milliárd forintot) takarít meg, többek között a gyorsabb fejlesztési folyamatokkal, és az egyes modellek motortípus-választékának felére csökkentésével. A luxusjárművek megnövekedett kínálata továbbá szintén pénzt hoz a házhoz.

2021-ben jön az i4 és az iNext

A jövő év végéig a konszern öt teljesen elektromos modellt akar piacra dobni, az i3, az E-Mini és az iX3 után a Tesla-konkurens i4 Münchenben, és az új iNext zászlóshajó Dingolfingben gördül le a szalagról.

Tavaly a BMW konszern 2 százalékkal 2,54 millió autóra növelte kiszállításait. A konszern üzleti forgalma 7,6 százalékkal 104 milliárd euróra (35 355 milliárd forintra) nőtt. Ezzel szemben az adózás előtti eredmény egynegyedével 7,1-ről 5,0 milliárd euróra (2 409-ről 1 697 milliárd forintra) csökkent.

Más autógyártókkal ellentétben a BMW stabilnak tartja munkaerejét. Tavaly 900-zal csökkent a létszám, így jelenleg 133 800-an dolgoznak a vállalatnál.

A Daimler csak 2,4 milliárd eurót keresett

Frank Schwope, a Nord-LB elemzője szerint a milliárdos hátraléka ellenére a BMW számai a Daimlerrel összehasonlítva tisztességesek voltak, bár ennél valamivel magasabb osztalékra számítottak, a koronavírus járvány azonban óvatosságra int.

A konkurens Daimler, habár a Mercedes-Benz több autót adott el, csak 2,4 milliárd eurós (816 milliárd forintos) nyereséget termelt, amely a dízelbotrány hagyatéka, illetve a fontos új modellek kezdeti problémai, és a kisteherautó üzletág veszteségei is lassították a stuttgarti társaságot. A VW-konszern ezzel szemben tavaly a növekvő SUV-eladásainak köszönhetően 12,8 százalékkal 13,3 milliárd euróra (4 521 milliárd forintra) növelte – írta meg az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink