Elemzések Nagy léptekkel haladt az elektromobilitás felé a beszállítói hálózat

Nagy léptekkel haladt az elektromobilitás felé a beszállítói hálózat

Végh Martin | 2020.12.29 10:22

Nagy léptekkel haladt az elektromobilitás felé a beszállítói hálózat

Fotó: MTI

Az elmúlt évben megindult a termelés az SK Battery Hungary komáromi akkumulátorgyárában, a Linamar Hungary elektromobilitási központot nyitott, és számos dél-koreai, illetve kínai vállalat döntött úgy, hogy a jövőben hazánkban fogja elektromos autók akkumulátorainak különböző alkotóelemeit gyártani. Összefoglaltuk, hogy az autóipari beszállítók 2020-ban milyen magyarországi beruházásokat valósítottak meg, illetve jelentettek be az elektromobilitáshoz kötődően.

Hirdetés

Januárban beszámoltunk róla, hogy a koreai SK Innovation bővíteni készül hazánkban épülő második gyárának kapacitását.

Február első felében átadták a Linamar Hungary Zrt. elektromobilitási központját Békéscsabán, ahol saját fejlesztésű elektromos hajtásláncok gyártása kezdődött meg. Ugyancsak februárban derült ki, hogy a dél-koreai Soulbrain hétmilliárd forintból épít üzemet Tatabányán elektrolitok gyártásához, valamint az is, hogy a Lotte Aluminium Kft. 44 milliárd forintos beruházás keretében fog akkufólia gyártására szolgáló üzemet létesíteni, szintén Tatabányán.

Júliusban megírtuk, hogy az SK Battery Hungary Kft. megkezdte az akkumulátorgyártást Komáromban.

Szeptemberben Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter közölte, hogy 11 milliárd forintból épít akkumulátorok elektrolitjának gyártására és az akkugyártás során keletkező vegyi anyagok újrahasznosítására szolgáló üzemet Sóskúton a koreai Dongwha.

A szintén koreai Dossan októberben nyert támogatást második tatabányai üzemének építéséhez. Az új egységben rézfóliákat fognak gyártani.

Novemberben bejelentették, hogy a kínai Semcorp 65,5 milliárd forintos beruházással Magyarországon hozza létre első Kínán kívüli gyárát, ahol elektromos autók telepeihez fognak szeparátorfóliákat gyártani. Szintén novemberben egy alumínium nyomásos öntésére szolgáló géppel bővült a Schaeffler Savaria második, még építés alatt álló üzemegysége, ahol elektromos motorok részegységeit fogják gyártani. Később állami támogatást kapott a móri, SEWS Komponens és Elektronika Európa Kft. egy közel hárommilliárd forint értékű fejlesztéséhez, aminek eredményeként a BMW és a Ford elektromos autóihoz szállíthatnak majd alkatrészeket.

Decemberben a szombathelyi TDK Hungary Components Kft. nyert támogatást 4,1 milliárd forint értékű beruházásához, ami tisztán elektromos és hibrid autók elektronikai termékigényének kielégítését szolgálja. Arról is beszámoltunk, hogy a koreai Iljin Materials 3,8 milliárd forintból épít új gyárat Gödöllőn, ahol akkumulátorokhoz szükséges rézfóliát fognak készíteni. A hónap második felében végül arról írtunk, hogy a Shenzhen Kedali Industry kínai vállalat szintúgy Gödöllőn hoz létre 14,1 milliárd forintból egy új gyárat, ahol lítium-ionos akkumulátorokhoz fognak alkatrészeket gyártani.

Kiemelt Partnereink