Elemzések Mi történt a járműiparban a 32. héten?

Mi történt a járműiparban a 32. héten?

autopro.hu | 2014.08.08 14:53

Mi történt a járműiparban a 32. héten?

Egyre érezhetőbb az orosz-ukrán konfliktus gazdasági hatása, már 11 ezren dolgoznak a győri autógyárban, szárnyal a Rába, tüntettek a Hankooknál, Boeing-beszállítóhoz látogattunk.

Hirdetés

Az Audi Hungaria 11 ezredik alkalmazottként augusztus 6-án vette fel a 21 éves, autószerelő végzettségű Csécsi Gergő Benjamint, aki most kezdi szakmai pályafutását az új járműgyárban. 2014 első félévében összesen 796 szakember kezdte meg karrierjét a vállalatnál.

Egyre gyarapodik a győi autógyár munkatársi állománya

A négykarikásoknál maradva megírtuk, hogy mára valósággá vált a korábban csak elméleti megoldásként elképzelt elektromos feltöltés. Az Audi bemutatta az elektromosan feltöltött szuperdízelét, a Mercedes-Benz pedig a hírek szerint követi. Beszállítóként a Valeo állt az ügy mellé.

A Volvo Group Governmental Sales (VGGS) tűzoltójárművek összeszereléséről állapodott meg a Rábával.

Jönnek a Volvo-Rába tűzoltók

Más haszongépjárművek is hasznot hozhatnak a legnagyobb állami tulajdonban lévő hazai járműipari cégnek. Úgy fest ugyanis, a sokadik alkalommal meghirdetett budai várbusz tenderen a Siemens-Rampini-Rába konzorcium lehet a befutó, lapinformáció szerint ők tettek ugyanis egyedül érvényes ajánlatot.

Ezt a hetet, meg úgy egészében az első félévet pozitívan zárta a Rába - a társaság 13,3 százalékos növekedés mellett 26,9 milliárd forintos konszolidált, csoportszintű árbevételt ért el az idei év első hat hónapjában.

A győri holding teljesítményét erősen visszaveti az ukrán válság hatása, de ezzel nincsenek egyedül. Az orosz piacon virágzásnak indult német prémium márkák számára gyilkos fagyként pusztít az elhúzódó és mélyülő ukrán válság. A Daimler vezetője a válság érezhető hatásaitól tart.

Nem meglepő módon hasonlóan fogalmaz Martin Winterkorn is. Szerinte kihívásokat jelent a VW konszern számára a nehéz piaci helyzet, az intenzív versenyhelyzet, valamint a változó kamatok és valutaárfolyamok, illetve az ingatag nyersanyagárak.

Van azonban jó hírünk is, hiszen pozitív félévről számolt be a Magyarországon gyártóbázissal rendelkező amerikai beszállító óriás, a Delphi.

Tüntetés a Hankook hazai gyáránál

Itthon sincs azonban minden rendben: a Hankook Tire Magyarország Kft.-nél tapasztalt munkavállalói jogtalanságok ellen tiltakozott több, országos szakszervezeti tömörülés augusztus 4-én a gumigyártó cég rácalmási telephelye előtt.

A társaság nyilvános részvénytársasággá alakításáról döntöttek a Graboplast Zrt. tulajdonosai, ám egyelőre nem biztos, hogy bevezetik a tőzsdére a győri székhelyű társaság papírjait.

Gyárlátogatáson jártunk a magyar Boeing-beszállítónál. Az érdi székhelyű Ostorházi Kft. vasúti járműgyártáshoz kapcsolódóan végez festési feladatokat, s vannak speciális projektjeik a repülőgépiparban is.

Az ABB elfogadta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felkérését egy, a hazai e-mobilitás elterjedését szolgáló kutatási-fejlesztési projektben való együttműködésre. Ennek kapcsán szóba került, hogy akár 3,5 millió elektromos autó is futhat Magyarország útjain, persze nem jövőre ilyenkor, hanem 2050-ben.

Aki villamost szeretne venni, annak most érdemes bevásárolnia, éspedig Miskolcon. A helyi közlekedési társaság ugyanis ilyen használt kötött pályás járműveket és midibuszokat kínál eladásra.

A Lukoil olajipari vállalat kivonul a térségből, a cseh mellett eladja magyarországi és szlovákiai hálózatát is.

Nemcsak az autógyártók vezérei aggódnak az európai háborús fejlemények miatt: a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) magyar-orosz tagozata szerint célszerű lenne összehívni a magyar-orosz kormányközi bizottság ülését októberben a kialakult helyzet áttekintésére.

Bemutattuk, milyen autókat vettek a magyarok, melyek a legkedveltebb modellek Európában, illetve mely hazai gyártású autók népszerűek idehaza.

Bódis József

Bódis József, a Pécsi Tudományegyetem rektora lett a Magyar Rektori Konferencia új elnöke, akivel a hazai felsőoktatás aktuális kérdéseiről beszélgettünk.

Egyre közeledik az ősz, amely ezúttal a járműipar jövőjéről szól majd. November 5-7. között 8 egyetem és főiskola 18 csapata mérkőzik meg egymással a Techtogether versenyén, ahol a fiatalok mellett a vállalatok is nyerhetnek. Megírtuk, hogyan.

Gazdaság

Gyorsult az ipari termelés növekedése, idén júniusban a termelés volumene 11,3 százalékkal volt magasabb, mint az előző év azonos időszakában, a munkanaphatástól megtisztított és a kiigazítatlan adatok szerint egyaránt.

A forint viszont nincs ennyire jól - az euróval szembeni árfolyama egészen a 317-es érték közelébe jutott a hét folyamán, bár péntek délutánra visszatért a hétkezdő 314-es szintre.

Kiemelt Partnereink