Elemzések Kérdéses az újautó-piac jövője

Kérdéses az újautó-piac jövője

MTI | 2019.10.02 16:00

Kérdéses az újautó-piac jövője

Az év végére elérheti a magyar újautó-piac a 2008-as, vagyis a válság előtti utolsó év teljesítményét, azonban a jövő évi kilátások bizonytalanok – jelentette be Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke.

Hirdetés

Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke szerint idén reális várakozás a 160 ezer értékesített új gépkocsi Magyarországon, azonban az uniós kibocsátási norma várható szigorítása miatt kérdéses, hogyan alakul jövőre az új autók ára és a fizetőképes kereslet. Az Európai Bizottság a tervek szerint jövőre bevezeti a kilométerenkénti 95 grammos kibocsátási határértéket, így már nem lehet forgalomba helyezni bizonyos nagyobb teljesítményű – és ezért nagyobb károsanyag-kibocsátású – motorokkal szerelt modelleket, ezért aki érdesebb kipufogóhangot szeretne magának, még idén meg kell rendelnie. A politikusok további szigorításon gondolkoznak, ez azonban már az európai autóipar létezésére nézve is fenyegető.

Bejött a kormány nagycsaládosokat támogató programja

Az idei évre becsült 160 ezer eladott új személyautó megfelel a magyar gazdaság fejlettségének, valamint a fizetőképes keresletnek. A 2008-as gazdasági világválságot megelőző évben ugyanennyi járművet adtak el Magyarországon. A tisztán elektromos gépkocsik forgalomba helyezése kis mennyiség mellett növekszik. A plug-in hibrid autók visszaszorulóban vannak a hibridekkel és a tisztán elektromosokkal szemben. A kormány nagycsaládosokat támogató programja sikeresen indult, szeptember végéig több mint 12 ezer igénylés érkezett az MGE adatai szerint, a támogatásra jóváhagyott autók száma ezer körül van, számolt be a Magyar Nemzet.

Nyitókép: Pixabay

Kiemelt Partnereink