Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jól beválnak a szoftverek, sokan mégsem használják őket
A Continental fuvarozók, szállítmányozók és más logisztikai szolgáltatók körében végzett felmérése szerint a közúti áruszállítási szektorban nő az elégedettség a vezetők, járművek és logisztikai folyamtok menedzselésére szolgáló szoftverekkel, ugyanakkor a cégeknek még mindig egy igen nagy része nem használja ezeket a megoldásokat.
A német beszállító 2020 első felében, 45 német logisztikai cég megkérdezésével végzett „Az összekapcsolt teherautó” című felmérése a szoftverek alkalmazásán kívül kitért például az autonóm vezetés támogatottságára, valamint a sofőrhiány jelentette problémára is. Az utóbbi témakörökben kapott eredményekről az autopro.hu egy korábbi cikkében olvashatnak.
A 2016 óta először megismételt felmérésből kiderült, hogy azok a logisztikai vállalatok, melyek használnak szoftveres megoldásokat, elégedettebbek azokkal, mint az első felmérés idején.
A mindennapi munkában legfontosabbnak a vezetői magtartást figyelő programokat jelölték meg, míg utánuk a sofőrök beosztását, a járművek menedzselését és a logisztikai folyamatok tervezését támogató szoftverek következtek.
A megkérdezett vállalatok több, mint harmada nem használ szoftveres megoldásokat. „Azok a logisztikai cégek, melyek kicsi flottákat üzemeltetnek, pontosan ugyanúgy érintik az emelkedő árak és a hatékonyságnövelési nyomás, mint a nagy vállalatokat” – fűzte hozzá az eredményekhez Gilles Mabire, a Continental Haszongépjárművek és Szolgáltatások Üzletágának vezetője. Mabire egyúttal arra figyelmeztetett, ha nem sikerül meggyőzni a kisvállalkozásokat az újítások előnyéről, akkor növekvő szakadék alakulhat ki köztük és nagy riválisaik között.
A fogyasztáscsökkentésen a hangsúly
A megkérdezett cégek leginkább több vezetőt támogató funkciót, illetve fogyasztáscsökkentő technológiát látnának a járművekben. Előbbi iránt a kitöltők kétharmada, míg utóbbira több mint felük fejezte ki igényét.
A költségnyomás továbbra is egy jelentős faktor az iparágban, szóval a vállalatoknak muszáj pénzt spórolniuk, ahol csak tudnak. Mabire kifejtette: „Az üzemanyag egy flotta költségeinek nagy részét teszi ki, és a logisztikai szolgáltatók itt érhetik el a legnagyobb megtakarítást.”
A költségcsökkentési kényszer a befektetési döntéseket alapjaiban befolyásolja. A cégek gyorsan megtérülő befektetéseket keresnek: több mint háromnegyedük válaszolta, hogy a fogyasztáscsökkentő fejlesztéseknek két éven belül kifizetődővé kell válniuk – kevés járművel dolgozó vállalatoknál ez az idő még rövidebb. Mabire szerint a tanulság, hogy a beszállítóknak gyorsan megtérülő technológiákat kell piacra dobnia.
Fontos a kiberbiztonság, vagy mégsem?
A válaszadók kifejezték igényüket a magas biztonságot garantáló kibervédelem iránt. Ugyanakkor csak felük tett eddig lépéseket a logisztikai és flottakezelő rendszereinek védelme érdekében, és háromnegyedük jelezte, hogy a következő egy-fél évben nem terveznek nagyobb kiberbiztonsági fejlesztést.
„A valós befektetési hajlandóság nincs összhangban a téma fontosságáról szóló kijelentésekkel. Ennek egyik oka lehet, hogy még egy áruszállítással foglalkozó cég sem volt kibertámadás áldozata. – jegyezte meg Mabire a felmérés eredményeinek értékeléseként.