Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hogyan válhat karbonsemlegessé a gyártás?
A károsanyag-kibocsátás minimalizálása, sőt, a karbonsemleges iparágak és ország létrejötte univerzális cél a nyugati világban. Egyre több intézkedést hajtanak végre ebből a célból a vállalatok, de az igazi szemléletváltás csak most jön.
A Drax egy megújuló energiával foglalkozó vállalat, amelynek küldetése, hogy a feldolgozóipart a szén-dioxid-mentesítés irányába mozdítsa el. A brit Yorkshire-ben székelő vállalat célja a szén-dioxid-kibocsátásmentes, alacsonyabb költségű energetikai jövő megvalósítása. A cég globális szinten 13 telephelyen működtet sűrített fapelletet előállító gyártóüzemeket.
Paul Miller, a Drax értékesítési igazgatója arról beszélt, hogy a jövő gyáraival a feldolgozóipar hogyan érheti el a nettó nulla károsanyag-kibocsátást.
„2050-re a feldolgozóiparnak át kell alakulnia, hogy teljesen szén-dioxid-mentessé váljon és ezzel teljesíteni tudja a kormány zéróemissziós célját” – mondja Miller. „Várhatóan a fejlődés és az innováció új fejezetébe lépünk, amelyet az első, második és harmadik ipari forradalommal azonos szintű technológiai fejlődés tesz lehetővé” – tette hozzá.
A jövő gyárai és a nettó nulla elérése
Ahogy a technológia fejlődik és gazdaságilag életképesebbé válik, Miller úgy látja, hogy a robotok nagyobb valószínűséggel eredményeznek hatékonyságnövelést az egész iparágban.
A kollaboratív robotok használata – ahol az emberek és a robotok együttműködve dolgoznak –, a gyárak lehetséges jövőjévé válhat, ami számos új készséget igényel majd az alkalmazottak körében – vélekedett Miller.
A feldolgozóipar az egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó, az Egyesült Királyságban 2018-ban a teljes kibocsátás 11 százalékáért volt felelős. Miller úgy véli, hogy hamarosan a gyártási folyamatoknak megújuló energiával kell működniük a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.
„A hatékonyság javítása érdekében 2050-re a hulladékmentesség szintén kulcsfontosságú szempont lesz az egész iparágban” – mondja.
A jövő teljesen hatékony, szén-dioxid-kibocsátásmentes gyárának koncepciója még távolinak tűnhet, de a gyártók már ma is számos intézkedést tehetnek a működésük racionalizálása érdekében – idézi a brit Manufacturing Digital a szakembert.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!