Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Híd-stratégia: ez kell a készségek közti szakadék áthidalására!
A koronavírus járvány egyaránt sújtotta a munkaerőpiacot és oktatási szektort. Többmillióan vesztették el munkahelyüket, az iskolák pedig bezárták kapuikat. Emellett bizonytalanná vált, hogy mely iparágak képesek a gyorsan helyrejönni, illetve az oktatási rendszer jövője is kérdéses volt. A járvány azonban csak az utolsó csepp volt a pohárban, ugyanis régóta várható volt a globális gazdaság összeomlása. A Wiley olyan új stratégiát vezetett be, melynek segítségével áthidalhatják a készséghiány okozta szakadékot.
Az Egyesült Államokbeli John Wiley & Sons vállalatának feladata a tanulók, kutatók, egyetemek és vállalatok egymáshoz közelebb hozása és együttműködésük fejlesztése. Brian Napack, a cég vezérigazgatója szerint a társadalom túl régóta küzd a készségek hiányával. Annak ellenére, hogy hatalmas összegeket fektetnek be az oktatásba és képzésbe, a kormányok és a vállalatok sem tudnak igazán jelentős eredményeket elérni.
A technológiai fejlődés felgyorsulása és megváltozása nagyobb ütemben tett tönkre iparágakat és formált át munkahelyeket, mint valaha – ezáltal prioritássá vált a készségek közti óriási szakadék áthidalása és a képzett munkaerő mielőbbi pótlása. Számos vállalat küzd az idővel, hiszen nagyon nehéz megtalálni a megfelelő szaktudással rendelkező munkavállalókat, akik kitöltik a nyugdíjba vonuló szakemberek által megüresedett pozíciókat. Emellett a fiatalok is küzdenek, hogy megtalálják a jövőben is jövedelmező képesítéseket.
Új üzleti modell: a híd-stratégia
A Wiley az említett problémát üzleti modelljének átalakításával orvosolta. A vállalat küldetésének tekinti a tudományos kutatás és tanulás révén elősegíteni a világ előrehaladását. Ezáltal nemcsak a tartalom közvetítésére törekednek, hanem a karrierekre is – azaz támogatják a velük kapcsolatba kerülőket egész szakmai életük során. A cég új stratégiája az úgynevezett híd-stratégia nevet viseli, melynek célja a kereslet és kínálat közti szakadék megszüntetése.
A stratégia első lépéseként a Wiley sikeres nagyvállalatokkal működik együtt annak érdekében, hogy felmérje, mely készségekre van a legnagyobb szükség. A stratégia második lépése az egyetemekkel való közös munka – azaz a legtehetségesebb hallgatók kiválasztása, akik ezt követően elsajátíthatják az adott pozícióhoz szükséges tudást. A stratégia utolsó felvonása a munkavállalók továbbképzése karrierjük során.
A stratégia két kulcsfontosságú problémát old meg. Egyrészt felhívja a figyelmet arra, milyen nagy szükség van az egyértelmű és átlátható működésre a készséghiány felfedezéséhez és megoldásához. Másrészt pedig kiemeli, milyen fontos az oktatást összekapcsolni az egész életen át tartó tanulással és a továbbképzéssel.
A digitális készségekről
Egy gyorsan változó világban döntő jelentőségűvé vált az egész életen át tartó tanulás. Ugyanakkor a legalapvetőbb készségek átadása is fontos, hiszen a kezdetektől fogva ez teszi lehetővé a munkavállalók számára, hogy szakmai életük során fejlődjenek és könnyen alkalmazkodjanak. A Wiley ezeket digitális készségeknek nevezi, melyek a vállalat szerint a modern tudásalapú gazdaságban való működéshez és a sikerhez szükséges elengedhetetlen képességek.
A digitális készségek közé nem kizárólag a digitális eszközök használatának ismerete tartozik, hanem a kritikus gondolkodás, a problémamegoldás, a hatékony kommunikáció és az együttműködés egyaránt. Ezek azok a területek, ahol a készségek közti szakadék a legnagyobb és ahol sürgősen megoldásra van szükség.
Oktatási intézmények és vállalatok is egyaránt bajban
A készséghiány áthidalásának elősegítése valószínűleg komoly anyagi nehézségek elé állítja az oktatási intézményeket. A jelenlegi recesszió fokozni fogja a pénzügyi nyomást a gazdaságra, különösen az oktatási rendszerre. Azokat az intézményeket pedig, amelyek nem képesek biztosítani a megfelelő képzést elfogadható árak mellett, el fogják hagyni a diákok.
Emellett a vállalatoknak is változtatni kell és stratégiai megközelítést kell alkalmazniuk az emberi tőkével szemben. Azaz az alkalmazottakat valódi stratégiai eszközként kell kezelni, képzésüket pedig hosszútávon támogatni. Jelenleg a legnagyobb probléma, hogy sok cég rövidtávon gondolkodik, így épp csak a megüresedő helyeket pótolják munkaerővel.
Széleskörű együttműködés a cél
A Wiley célja, hogy a vállalati vezetőkkel, a politikai döntéshozókkal és az oktatókkal való együttműködés által létrehozza a Digitális USA-koalíciót, melynek keretein belül az összes egyesült államokbeli munkavállalónak segítenének 2030-ig elsajátítani a szükséges digitális készségeket – olvasható a Forbes oldalán.