Elemzések Hazai pályán bukott nagyot a Fiat

Hazai pályán bukott nagyot a Fiat

autopro.hu/P.B. | 2023.01.03 12:16

Hazai pályán bukott nagyot a Fiat

Fotó: Fiat

Amióta létezik a Fiat, soha nem volt olyan kicsi a hazai piaci részesedése, mint 2022-ben. Az olasz piac nem teljesített jól, a Toyota és a Dacia viszont nagyot ment. Az elektromos autók nem kellenek az olaszoknak, de van olyan alternatív hajtás, ami igen.

Olaszországban 2022-ben éves összevetésben 9,7 százalékkal esett vissza az újautó-eladások száma, és csak 1,3 millió autót regisztráltak újonnan az országban – ennél kevesebbet utoljára 2013-ban mértek, míg a járvány előtti utolsó évhez, 2019-hez képest 31,7 százalékos a visszaesés.

Ami a hajtásmódokat illeti, csökkent a benzinesek és a dízelesek száma és piaci részesedése is, előbbi kategóriában 366.822 autót értékesítettek, utóbbiban 266.667-et. Ennek köszönhetően immár a hibridek kategóriája rendelkezik a legnagyobb piaci részesedéssel, 34,1 százalékkal – tavaly a hibridek részesedése 29 százalék volt, a benzines autóké pedig 29,7. A hibridek zöme lágy hibrid (333 ezernél is több autó), a plug-in hibridek részaránya ráadásul csökkent. Némi meglepetésre az elektromos autók száma és piaci részesedése is esett, Olaszországban 2022-ben mindössze 49.536 tisztán elektromos, akkumulátoros autót helyeztek forgalomba újonnan, ez a piac 3,7 százaléka. Az LPG-s autók népszerűnek bizonyultak, tíz százalékkal többet adtak el belőlük, mint tavaly.

Mélyrepülésben a Fiat

A legnagyobb olasz OEM a hazai piacán pocsékul szerepelt, piaci részesedése soha nem látott mélységbe, 13,6 százalékra csökkent, az értékesített autóinak száma pedig 1958 óta nem volt 200 ezernél kevesebb, most igen. Így is a Fiat a legnépszerűbb márka az országban, és a tavalyi évhez hasonlóan a Volkswagen és a Toyota a két másik dobogós – csak míg a VW eladásai 16,7 százalékot csökkentek, addig a Toyota plusz 8,6 százalékot ért el, és hétszázalékos piaci részesedésével megdöntötte saját rekordját.

A Ford a negyedik, a Peugeot az ötödik az olasz piacon, egyaránt csökkenő eladásokkal, ellenben a Dacia feljött a hatodik helyre, 9,2 százalékkal több autót eladva, mint tavaly.

A modellek közül a Fiat Panda továbbra is első, bár 6,2 százalékkal kevesebbet adtak el belőle, mint tavaly, de még így is minden nyolcadik új autó Olaszországban egy Panda. A Lancia Ypsilon a második, a Fiat 500 a harmadik, a legjobban teljesítő külföldi modell pedig a Dacia Sandero volt – írja a Bestsellingcarsblog.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink