Elemzések Földgázhajtás: sokat kell hajtani, hogy megérje

Földgázhajtás: sokat kell hajtani, hogy megérje

autopro.hu/Sz.K. | 2017.11.03 15:00

Földgázhajtás: sokat kell hajtani, hogy megérje

Csak részben jó alternatíva a földgázzal hajtott személykocsi, hiszen nem elég, hogy beszerzése is drágább egy benzinesnél, évi több tízezer kilométeres futásteljesítmény szükséges, hogy megérje ilyen gépet használni.

A gázüzemű autókat vette minapi tesztje célkeresztjébe az Auto Motor und Sport magazin. Három éves használattal kalkulálva, négy modellt vizsgálva a lap munkatársai arra jutottak, egy VW Golf 1,4 TGI esetében évi legalább húszezer kilométeres futásteljesítményre van szükség, hogy a gázüzem többletköltségeit kompenzálni tudják. A Mercedes B 200 c-nél évente 15 ezer kilométer megtételére lenne szükség ugyanehhez, az Opel Zafira CNG és az Audi A5 Sportback G-Tron modelleknek pedig ugyanezen körülmények közt legalább 10 ezer kilométert kellene évente futniuk, hogy a gázhajtás kiépítése miatti többletköltségeket három év után vissza tudják hozni.

A földgáz jelentősen környezetkímélőbb, mint a folyékony üzemanyagok, ezáltal jó alternatívája a dízelnek. Ezt jól mutatja, hogy Tim Kehler, a Zukunft Erdgaz igazgatója szerint a földgázmeghajtású járművek a dízelautókhoz képest 23 százalékkal kevesebb szén-dioxidot, 50 százalékkal kevesebb port bocsátanak ki nitrogén-oxid emissziójuk pedig egyáltalán nincs.

A kisebb környezetterhelés azonban úgy látszik, nem babonázza meg a vevőket, hiszen az idei év első kilenc hónapjában 44 százalékos növekedést produkálva még Németországban is csupán 3.230 LPG-üzemű (ezekben az eredetileg szénhidrogéngázokat cseppfolyós halmazállapotban tárolják) kocsi fogyott. A CNG-üzemű személykocsik (itt az üzemanyag már gáz halmazállapotú) eladásai még rosszabbul állnak, Európa legnagyobb autópiacán is mindössze alig több, mint kétezer példány fogyott január és szeptember között. Olaszországban vagy Belgiumban az európai átlaghoz képest keresettebbek a földgázas modellek, ám ott sem ez a legelterjedtebb hajtástípus.

Ha nincs is túl sok érdeklődő, a gyártók katalógusaiból mindenesetre nem hiányoznak ezek a gépek, a Volkswagen-csoportnak például már egy sor földgázmeghajtású modellje van. Az Audi is egyre bővíti modellpalettáját G-Tron modellekkel, a Seat az új Ibizát dobta piacra ezzel a hajtással, sőt a Nemzetközi Autószalonon az Arona SUV-ot állította ki alternatív földgázhajtással.

Kiemelt Partnereink