Elemzések Feljövőben az amerikai autópiac

Feljövőben az amerikai autópiac

autopro.hu/V.M. | 2020.06.04 11:23

Feljövőben az amerikai autópiac

Fotó: Toyota USA Newsroom

2020 májusában a korábban a koronavírus hatására bedőlt újautó-kereslet a várakozásokat meghaladó ütemben kezdet magához térni az Egyesült Államokban, ugyanakkor az autókölcsönzők és más flottafenntartók részéről jelentkező szokatlanul alacsony igények visszafogják a növekedést.

Hirdetés

Több autógyártó is azt közölte, hogy a piac magához térésének jeleit tapasztalták májusban. A Toyota bár az ötödik hónapban az egy évvel korábbinál 26 százalékkal kevesebb járművet adhatott el a kereskedéseknek, az utóbbiak forgalma már elérte a 2019 májusában mért 86 százalékát, egyúttal majdnem kétszeresen múlta felül az áprilisit.

A Hyundai kereskedéseknek történő kiszállításai 13 százalékkal maradtak el az egy évvel korábbitól, a kereskedésekből viszont 5 százalékkal több autó fogyott, mint áprilisban.

Elmaradnak a nyári üzemszünetek

Az amerikai autógyártók bíznak a kereslet további növekedésében, amit az is mutat, hogy a General Motors USA-ban található egységeiben elmarad a szokásos kéthetes nyári leállás, és folytatódni fog a gyártás, hogy kielégíthessék a növekvő keresletet, egyben a járvány ideje alatt nyert piaci részesedésüket megtarthassák.

A Ford az egyesült államokbeli nyolc összeszerelő egységének felében egy hétre csökkentette a szünet hosszát, míg a másik négy üzem esetében elhalasztotta azt.

A Michigani Egyetem májusi fogyasztói felmérése szerint az amerikaiak 64 százaléka gondolta úgy, hogy a hónap jó lehetőséget kínált az autóvásárlásra, ami javulás az áprilisi 57 százalékhoz képest, egyúttal a legjobb érték 2019 decembere óta. A Cox Automotive egyébként úgy becsüli, hogy a májusban 33 százalékkal kevesebb autó kelt el, mint 2019-ben ugyanakkor, míg áprilisban még jóval nagyobb, 48,7 százalékos csökkenés volt.

Eltűntek a vállalati vásárlók

Bár a magánvásárlók kezdenek visszatérni a kereskedésekbe, a vállalti vásárlások terén már nem olyan jó a helyzet. A Hyundai például májusban az előző évinél 79 százalékkal kevesebb autót adott el vállalati beszerzések keretében.

Az utazások járvány miatti elmaradása az autókölcsönzők forgalmának drasztikus zuhanását eredményezte, amire azok a rendeléseik lemondásával reagáltak. A nemrég csődvédelemért folyamodott Hertz, a világ egyik vezető autókölcsönzője, a 2020-as megrendeléseinek 90 százalékát visszamondta, és egyelőre nem tervezi új járművek beszerzését az USA-ban. Egy másik a vállalat, az Avis pedig a járműbeszerzését 80 százalékkal csökkentette.

A Jefferies pénzügyi tanácsadó vállalat szerint 2019-ben csak a Hertz, illetve az Avis körülbelül 970 ezer új autót vettek mintegy tucatnyi gyártótól. A cég előrejelzése szerint a vállalati utazás legkorábban 2022-re érheti el a krízis előtti szintjét – derül ki a Reuters cikkéből.

Kiemelt Partnereink