Elemzések Ez volt 2017: az évszázad harmadik legjobb évét zárta a német autóipar

Ez volt 2017: az évszázad harmadik legjobb évét zárta a német autóipar

autopro.hu/Sz.K. | 2018.01.12 12:30

Ez volt 2017: az évszázad harmadik legjobb évét zárta a német autóipar

Örülhetnek a német autógyártók, tavaly 3,4 millió új autót adtak el csak hazai piacukon. A szövetségi hivatal (KBA) közlése szerint ez volt a harmadik legjobb év az évszázadban az iparágnak. A dízelautó-eladások azonban a mindezek ellenére is a legalacsonyabbak lettek 1999 óta.

Hirdetés

A német piacokon a hazai autókonszernek számára csak a 2009-es és a 2006-os év volt ennél jobb, igaz mindkét esetben volt piacpörgető extra hatás: tizenegy évvel ezelőtt a 2007. január elsejével bekövetkező áfa emelésnek, 2009-ben pedig a használtautó beszámítási prémiumoknak volt köszönhető az eladások növekedése. 2017-ben a KBA 3 441 262 új autó értékesítéséről számolt be, ami 2,7 százalékkal több az előző évhez képest.

Matthias Wissmann, a VDA elnöke szerint a német személygépkocsi-piac már a negyedik egymást követő évben bővült, és így az évtized legnagyobb forgalmát produkálta. A jelenleg is futó, régi dízelekre kiszabott csereprémiumok is hozzájárultak a jobb eredményhez. Egész évben emelkedés volt a német piacon, kivéve decemberben, amikor 4,5 százalékos volt a visszaesés. A gyártók szemmel láthatóan elégedettek voltak elért eredményeikkel, ezért csökkentették erőfeszítéseiket a gyártói, kereskedői és lízingterületeiken.

A három német autógyártó konszern között idén is zajlott a versengés, piacrészesedésük azonban kiegyenlítettnek mondható. A pozícióharcokról elmondható, hogy miközben a Daimler modelljei iránt nagyobb volt a kereslet, mint a piaci átlag, a Volkswagen Konszernnél ez az érték 0,8 százalékkal esett vissza. Csak a Volkswagen márkajel alatt futó autók eladása 3,3 százalékkal csökkent. A BMW- és a Mini-modellek eladásai azonban 0,8 százalékkal haladták meg a korábbi év eredményeit.

A dízelhajtású járművek eladásai mindeközben egyelőre féktelenül zuhannak. Az eladott dízelautók piaci részesedése tizedével esett vissza az előző évhez képest, így 1999 óta először döntött negatív csúcsot.

A dízelek szenvedésének egyelőre a benzinesek és a hibridek a nyertesei, utóbbi hajtáslánccal ellátott autók 2017-ben az új autó eladások 2,5 százalékát tették ki. Az elektromos hajtású járműveknél ez az arány 0,7 százalék volt, mely így is közel duplája az előző évi eredményeknek.

Kiemelt Partnereink