Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Évértékelés: jelentős eredményeket ért el 2017-ben a Bosch
Volkmar Denner, a Robert Bosch GmbH vezetőségi tanácsának elnöke és Stefan Asenkerschbaumer, a tanács elnökhelyettese sajtótájékoztatón értékelték a vállalat tavalyi évét a vállalat legújabb, Ludwigsburgi székhelyű központjában, egyben szót ejtettek a 2018-as terveikről is.
Volkmar Denner kezdésként elmondta, hogy az új központ, a Werkzentrum Weststadt fiatal vállalkozók számára kínál professzionális otthont. Közel 200 startupnak kínál helyet, melynek háromnegyede innovációs csapatokban, ötven pedig közvetlenül a Bosch startup programjában dolgozni. A központban az összekapcsolt világhoz tudnak üzleti modelleket készíteni, élvezhetik a kreatív szabadságot, mely lehetővé teszi a növekedést.
A Bosch átalakul, az IoT (dolgok internete) terén piacvezető kíván lenni. Az összekapcsolás technológiai megoldásokat jelent sok kihívásra, például a népesség növekedésére, az urbanizációra, de az öregedésre és a klímaváltozásra is.
A jövőkép vázolását követően Stefan Asenkerschbaumer ismertette a 2017-es üzleti év eredményeit. Tavaly 78 milliárd eurós bevételre tett szert a vállalat, mellyel megdöntötte eddigi rekordját. Eladásai 6,7 százalékkal nőttek, adózás előtti működési eredménye 5,3 milliárd euró, adózás előtti működő fedezete pedig 6,8 százalék volt.
– Üzleti szavakkal élve 2017-et úgy foglalhatom össze, hogy az elvárásokat felülmúltuk és a célokat elértük, hangsúlyozta Asenkerschbaumer. – A különböző üzleti szektorokban is jelentős növekedés volt tapasztalható 2017-ben.
Régiós bontásban nézve az eredményeket, Észak-Amerikán kívül minden piacon növekedni tudott a beszállító. Európában az eladások 5,5, Dél-Amerikában 15, az Ázsia-Csendes-óceáni területeken szintén jelentős, 14-17 százalékkal növekedtek, szépséghibát egyedül az eszak-ameriki 2,3 százalékos visszaesés jelentett.
2017-ben nem csak a bevétel növekedett, hanem a dolgozói létszám is: világszerte 11.200 új dolgozó került a vállalathoz, így ma már összesen 400.500-an dolgoznak a Boschnál. A létszámbeli növekedés sem vált volna elérhetővé a masszív K+F-tevékenység nélkül, melyre 7,5 milliárd eurót (2321 milliárd forintot) költött a vállalat.
De mit hoz a 2018-as év?
– Az elmúlt néhány hónap pozitív gazdasági fejlődése ellenére 2018-ban óvatosak szeretnénk lenni, mondta el Asenkerschbaumer. – 2017-tel ellentétben lassabb globális növekedést várunk. Rengeteg geopolitikai kockázati faktor van, mint például a brexit tárgyalásai, a török helyzet, az arab világban húzódó feszültség, az Egyesült Államok előre kevésbé látható külpolitikája, illetve az észak-koreai feszültség.
A Bosch pozitívabb évet vár Észak-Amerikában. A beszálltíó szemszögéből Dél-Amerika folytatja növekedését, ám Ázsiában és a Csendes-óceáni régióban Kína növekedésének lassulása otthagyja nyomát, ott időszakosan lelassulhat a gazdasági növekedés. A globális autógyártás 2018-ban a tavalyi szint alatt marad. Ennek ellenére a Bosch további fejlődést tervez az eladások és a bevételek terén. Asenkerschbaumer úgy látja, folytatniuk kell versenyképességének szisztematikus növelését, melynek eszköze a további nagy mennyiségű befektetés, főként a mobilitás terén.
A vállalat a digitális átalakulás terén óvatosságra int, azonban büszke eddigi teljesítményére. 2008-ban tette meg első lépését a dolgok internete felé, és máig 250 IoT projektet vitt véghez. Jelenleg 170 projekten dolgozik az összekapcsolt mobilitás, épületek, ipar és mezőgazdaság terén, melyből 100 a Bosch saját IoT felhőjében zajlik.
Denner beszélt az önvezetésről is. Olyan mobilitást vizionál, ahol nincs emisszió, stressz és balesetek -szerinte mindez az önvezető, elektromos és összekapcsolt járműveknek lesz köszönhető. Ehhez már bemutattak egy fedélzeti mesterséges intelligenciával felszerelt számítógépet, mely a komplex közlekedési helyzeteken keresztülvezeti az autókat. Emellett a Daimlerrel a teljesen önvezető technológiákon is dolgozik. Az első tesztautóik pár hónapon belül utakon is járhatnak majd, ráadásul a vállalat elektromos motorkerékpár és robogó rendszereket is digitalizál és lát el számítógéppel. Ennek köszönhetően Berlinben két éve, Madridban pedig idén nyártól az emberek elektromos robogót is bérelhetnek majd.
A vállalat további céljaként említette az alacsony emissziós értékeket és a szénsemleges belsőégésű motorokat, melyek napjaink legsürgetőbb közlekedési problémáira adhatnának választ. Szintén ezt segíthetik a 48 voltos, hibridrendszerek is, melyek az idei év végén kerülnek gyártásba. Első elektromos tengelyei pedig 2019-től lesznek elérhetők, hibrid és elektromos hajtású autókba, SUV-okba és kisteherautókba is szerelik majd őket.
A Bosch szerint 2018 és 2020 között az okosvárosok piaca évente csaknem ötödével nő majd, és 2025-re 80 agglomeráció lesz okos a világon. A Bosch ebben a szektorban is jelen van, az Intellel és a Climóval közös fejlesztésük 12 levegőminőségi paramétert mér, valós időben. Az adatok aztán további felhasználásra kerülhetnek a lakosság körében. Ez az új technológia a 2018-as CES-en díjat is szerzett.
A vállalat az Ipar 4.0-ra is okos megoldásokat kínál. 2018 januárjában megnyitotta új iparágát, mely több mint 500 főt foglalkoztat, és az összekapcsolt gyártási folyamatokkal és értékláncokkal foglalkozik. A Bosch vezető lett az új trendben. Az összekapcsolt technológiák azonban nem csak technológiai ügyek, hiszen digitális váltás nem lehet kulturális váltás nélkül.
– Évértékelésünk és előrejelzéseink üzenete az, hogy az embereink minden üzleti szektorban azon dolgoznak, hogy stratégiánkat végrehajtsák, hangsúlyozta végül Denner. – Folytatjuk létező üzletágaink támogatását, ahogy új területekre mozgunk, és technológiai vezetők fogunk maradni.