Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Észre sem vesszük, de épp most lódul meg az egymással társalgó kocsik piaca
Az elkövetkező négy évben megnégyszereződhet a hálózatba kapcsolást lehetővé tévő technológiákkal felszerelt autók száma, ami így elérheti a 125 milliót.
A General Motors, a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz az összekapcsolt autók piacán már 2017-ben is globális vezetők voltak. A terület ráadásul mostanában kezd hatalmas fellendülésbe, köszönhetően többek között a döntéshozók támogatásának: az Európai Unió szabályozásainak megfelelően például minden új autót el kell látni az eCall segélyhívó rendszerrel, melyek segítségével gyorsan értesíthetők egy ütközés esetén a hatóságok bárhol az EU-n belül.
– Erőteljesebb piaci áttörést követően Németország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok lehetnek a piacvezetők, hiszen 2017-ben itt voltak a legnagyobb százalékban az eladott autók összekapcsolt technológiákkal felszerelve, mondta el Hanish Bhatia, a Counterpoint Kutatóintézet mesterséges intelligenciát és mobilitást vizsgáló elemzője. – Az eCall Európában fel fogja pörgetni az általános összekapcsolási ökoszisztéma létrejöttét.
Az összekapcsolt platformok, mint a GM OnStarja, a BMW Connected Drive-ja és az Audi Connect számtalan különböző szolgáltatást kínálnak, ennek köszönhetően pedig új bevételi forrásokat teremtenek. A technológia áthidalja a szakadékot az ügyfelek (pontosabban azok termékei) között, hogy azok folyamatosan kapcsolatban maradhassanak.
– A piac egyre összehangoltabb a 2G/3G technológiáknak köszönhetően, azonban egyre jobban mozdul a 4G LTE konnektivitás felé is. Azt várjuk, hogy a 4G LTE hálózat 2022-ra az összekapcsolt személygépkocsik 90 százalékánál lesz jelen 2022-re, mondta el Neil Shah, a Counterpoint Kutatóintézet kutatási igazgatója, aki szerint ezt követően az 5G irányába folytatódhat tovább a fejlődés. Ez pedig - talán nem is kell mondani - az önvezetésnek ágyaz majd meg meg jobban.